Thursday, September 18, 2008

Regu mana jadi pilihan perwakilan !

Pak Lah umum, Pertukaran menteri serta merta, Beliau sekarang menjadi Menteri Pertahanan dan Menteri Kewangan diberi kepada Dato' Seri Najib, khabarnya nak beri peluang kepada Dato' Najib supaya mencari pengalaman dalam usaha hendak menyerahkan jawatan Perdana Menteri pada Dato' Najib pada june 2010 nanti.

Ekoran kenyataan Tan Sri Mahyuddin supaya peralihan kuasa dalam kepimpinan UMNO dan Kerajaan dipercepatkan, maka macam macam andaian dibincang oleh rakyat, bukan saja di kalangan ahli ahli parti UMNO, bahkan dibincang oleh semua rakyat Malaysia yang perihatin mahu melihat negara Malaysia sentiasa berada dalam suasana aman dan damai.

Isu isu perkauman sudah tidak menjadi topik hangat lagi, pengantungan Dato' Ahmad Ismail selama tiga tahun oleh MT Umno terpadam begitu saja, yang sepatutnya dibincang dari segi keadilan hukuman terhadap beliau. Niat baik Dato' Ahmad Ismail berkempen untuk kemenangan calun BN di Permatang Pauh menerima padah dengan membunuh karier politik beliau dalam UMNO. Adilkah?

Dan dalam bulan oktober nanti, maka bermulalah Persidangan Agong UMNO di peringkat Bahagian setelah semua Cawangan UMNO selesai mengadakan mesyuarat Agong. Yang akan menjadi perhatian kepada seluruh rakyat Malaysia nanti ialah regu mana yang akan mendapat tempat dihati perwakilan di peringkat Bahagian nanti.

Regu-Regu yang akan menjadi pilihan ialah:-

1. Pak Lah + Dato' Najib

2. Tg. Razaliegh + Tan Sri Mahyuddin

3. Pak Lah + Tg. Razaleigh

4. Dato' Najib + Tan Sri Mahyuddin

Inilah fokus yang akan menjadi perhatian menjelang bulan Oktober hingga November nanti, yang sekarang diperbincangkan oleh semua lapisan masyarakay di tanah air yang permai ini.

Atau mimpi Anwar Ibrahim menjadi kenyataan, maka fokus regu pemilihan dalam Persidangan Agong UMNO Malaysia pada bulan Disember nanti akan menjadi basi dan tak bernilai lagi.

No comments: