Friday, February 11, 2011

ramai dah keluar PKR & PAS ?


Tujuan mereka keluar parti tentunya akan menyertai UMNO dan kompenan BN. Ini merupakan satu petanda baik kepada BN untuk mempercepatkan pilihanraya umum ke 13 kerana peluang UMNO menang di Kelantan amat cerah.

Peristiwa ahli PAS keluar parti kerap berlaku di Pasir Puteh ini menunjukkan satu fanomena baru dalam gerakan UMNO Kelantan merampas Kerajaan dan tentu akan memberi gambaran bahawa rakyat Pasir Puteh khasnya dan rakyat Kelantan am nya sudah menolak PAS.

Ini berlaku kerana tentunya ada perancangan rapi dari Ibu Pejabat UMNO Malaysia yang menyusun startegi bagi menentukan sebanyak mungkin kerusi Parlimen dapat dimenangi di Kelantan bagi memberi keselesaan kepada Dato' Najib mendapat 2/3 majoriti dalam Patlimen.

Persoalanya adakah seramai 30 orang PAS yang keluar parti tersebut betul-betul telah bersetuju dengan kepimpinan UMNO Bahagian atau hanya sekadar keluar untuk menyakinkan bahawa mereka itu akan menyokong BN sekiranya calun yang dipilih dalam pilihanraya adalah calun yang diatur oleh Ibu Pejabat UMNO Malaysia.

Gambaran saja, bahawa ahli PAS yang menyertai UMNO itu dipikat oleh pemimpin UMNO Bahagian tapi sebenarnya ada tangan ghaib dari Kuala Lumpur yang mengatut terlebih dahulu bagi mengambil semangat amaran Dato' Najib bahawa calun akan ditentukan dengan kuasa Presiden.

Jadi PAS Kelantan tak usah bimbanglah dengan berita. ada orang PAS seramai 30 orang dicanang telah menyertai UMNO kerana mengikut kata wakil rakyat Semerak, beliau kenal siapa mereka itu, apabila saya bertanya dimalam makan mee ketam disemerak.

Begitu juga nasib PKR. Sudah berapa ramai agaknya ahli ahli PKR keluar parti. Kecoh sana kecoh sini seakan akan PKR akan berkubur sebelum PRU 13. Adakah dengan suasana begini boleh mengakibatkan undi Pakatan Rakyat akan kurang. Jawabanya tidak kerana yang akan menjadi realitinya bukan soal masuk dan keluar parti tapi siapakah calun yang ditawarkan oleh mana mana parti kepada rakyat.

Sokong parti tapi calun yang tidak berkenan dihati pengundi tidak menjaminkan kemenangan begitu juga sekiranya calun menepati ciri ciri tapi tak kena parti belum tentu akan menang. Yang paling besarnya dalam hendak menentu kemenangan ialah wujudkan pakatan dalam satu pasukan seperti mana yang dikehendaki oleh Dato' Najib semasa berucap dalam Persidangan Agong UMNO lalu.

Tapi mampukah Dato' Najib laksanakan seorang diri.

Published with Blogger-droid v1.6.5

No comments: