Thursday, May 3, 2012

Tertunaikah tuntutan rakyat.

YBM Tengku Razaleigh Hamzah,
"Silap Mata".

Esok 4.5.2012 Perdana Menteri YAB Dato' Mohd Najib Tun Ab.Razak akan menjejak kaki sekali lagi di Negeri Kelantan Darul Naim, yang mana sebelah pagi akan bersama YBM Tengku Razaleigh Hamzah di Parlimen Gua Musang dan petangnya rasmi TEMAN di Bandar Baru Tunjung.

Adakah kedatangan Najib ke Kelantan kali ini merupakan kedatangan terakhir Najib sebagai Perdana Menteri Malaysia atau kedatangan kali ini merupakan usahnya untuk memujuk YBM Tengku Razaleigh Hamzah untuk terus kekal bertanding di Parlimen Gua Musang atas tiket BN.

Najib tahu bahawa sekarang ini YBM Tengku Razaleigh telah longgar sokongan kepada BN kerana apa yang Tengku Razaleigh mahu untuk berbakti kepada rakyat dan negeri Kelantan satu pun tidak ditunai oleh Najib.

Tengku Razaleigh Hamzah secara terbuka minta supaya Kerajaan BN memulangkan wang royalti minyak kepada negeri Kelantan tapi Najib memekakkan telinga, beberapa kali disuarakan oleh Tengku Razaleigh tapi tidak diendahkan oleh Najib sehingga lah pada bulan lalu apabila UTTV menganjurkan Bicara UT6, PRU13, Amanah dan Perjuangan YBM Tengku Razaleigh mendapat sambutan dan pada waktu itu Tengku Razaleigh melahirkan sokongan beliau kepada himpunan BERSIH 3.0.

Apakah Najib telah terhidu sekiranya beliau terus memekakkan telinga cita2 dan impian BN nak rampas Kelantan akan berkecai dan besar kemungkinan PUTRAJAYA akan jatuh dengan mudah, lantas pendekatan yang diambil oleh Najib ialah dengan turun ke Gua Musang dan meluluskan apa yang diminta oleh Tengku Razaleigh.

Esok (4.5.2012) mungkin Najib akan meluluskan:-
Peruntukan sebanyak RM3 juta untuk masjid Razaleigh Gua Musang.
Pembinaan lebuhraya.
Royaliti minyak untuk Kelantan dan
mengumumkan YBM Tengku Razaleigh Hamzah akan kekal calun BN di Gua Musang.

Walau apa pun berlaku, rakyat Kelantan sudah tekad dan bulat untuk menolak sebuah kerajaan yang meminggirkan pejuang-pejuang terdahulu dan sudah bulat untuk turun menyokong Pakatan Rakyat PR pada PRU 13 nanti kerana rakyat mahu sebuah kerajaan yang Adil berlandaskan ajaran Islam dan menolak kerajaan yang mengamalkan kemungkaran, rasuah dan kronisma.

PRU13 akan tertubuhkan sebuah kerajaan rakyat. PUTRAJAYA milik PR.


'

No comments: