Monday, November 21, 2011

Jawatan Kosong Sebagai Blogger Upahan.

adakah diantara orang dalam gambar ini penulis facebook upahan BN?.
perhatikan no2 dari kiri yang duduk.


Pemblog pro BN dianggap 'askar baru' lawan pembangkang,. Inilah diantara senjata 'perang' kerajaan BN bagi menghadapi PRU13 nanti. Seramai 2000 orang dikedarkan diseluruh Malaysia. Nampaknya PRU13 semakin hampir. Yang tinggal lagi mampukah pemblog pro BN menulis menapis isu yang setiap hari tidak berpihak kepada Kerajaan BN.

Blog, Facebook, Twitter yang pro BN ada beratus-ratus kerana tak cukup dengan apa yang diberitakan oleh surat kabar dan TV. Itu mengambarkan pihak BN tidak begitu yakin bahawa segala perkara yang diwar-warkan oleh Kerajaan boleh membuat rakyat menyokong Kerajaan 100%. Apa yang tak kena?

Salah satunya, hari ini rakyat mendapat berita dengan cepat iaitu berita dihujung jari terutamanya bentuk penyelewangan dan kerakusan yang dilakukan oleh pihak BN. Berita-berita gelagak para pemimpin negara termasuk menteri-menteri dan pemimpin politik kompenan BN.

Nampaknya pihak parti pembangkang tak perlu menyiapkan jentera perang siber yang besar, cukup dengan apa yang ada kerana pihak-pihak yang secara sukarela menulis melalui Blog, Facebook atau Twitter menghentam kesalahan yang dilaklukan oleh pihak Kerajaan BN.

Isu Lembu, Isu Cincin, Isu kapal Selam, Isu KPRZ, Isu Khir Toyol, Isu Sungai Besi, Isu Felda, Isu Miti & AP, Isu Royalti, Isu Bermukah dll sentiasa dapat dibaca dalam media baru yang mana mejoriti pembacanya adalah pengundi. Kekalutan dalaman parti-parti dalam BN juga salah satu faktor yang boleh menghakiskan sokongan rakyat kepada BN.

Tun Mahathir juga sentiasa memberi ingatan kepada rakyat bahawa BN sekarang ini tidak kuat, pilihanraya UMUM tidak perlu diadakan dalam masa terdekat sekiranya Kerajaan BN mahu selamat. Itu tandanya bahawa Tun Mahathir sendiri pun mendapat maklumat dari bawah sekiranya PRU13 diadakan dalam masa terdekat akibatnya PR berjaya ke PUTRAJAYA.

Terdekat ini diwar-warkan bahawa populoriti PM Najib tinggi kalau dibandingkan dengan pemimpin parti pembangkang, ada pihak mengatakan Dato' Seri Anwar Ibrahim, Tok Guru Nik Azi Nik Mat dan Tok Guru Haji Haji Awang popularitinya merosot. Kenyataan ini nampaknya kenyataan yang hendak menghanyutkan Kerajaan BN dengan lebih cepat.

Berapa pula agaknya Kerajaan BN akan berbelanja untuk menyerang pembangkang melalui media baru iaitu Blog, Facebook dan Twitter kerana sudah menjadi rahsia umum terdapat blogger yang pro BN mendapat upah yang amat lumayan.

No comments: