Monday, April 22, 2013

Hanya Syaitan yang dikenali boleh menyelamatkan BN.

Diantara peristiwa yang nakal dalam PRU 13 ini adalah Negeri Melaka iaitu peristiwa di Parlimen Kota Melaka, yang mana calun DAP Sim Tong Him, yang bertanding sebagai calun DAP di Perlimen Koya Melaka dia juga bertanding sebagai calun bebas di kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Laksemana dalam Parlimen yang sama.

Di Kelantan BN menyerah kalah sehingga Allah membekukan otak Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pasir Mas yang diberi surat watikah untuk di calunkan sebagai calun Parlimen Pasir Mas tidak mampu menyerahkan borang pencalunan walau pun sudah berada didewan penamaan calun.

Manakala di Trengganu, Pulau Pinang dan Sabah PAS dan PKR meletakan calun masing-masing untuk bertanding dan menyerahkan borang penamaan calun. Entah apakah malaputaka akan menimpa pada politik Malaysia ke 13 ini.

Kejadian ini tak boleh diangap suka-suka mungkin ada perkara yang akan berlaku elepas PRU 13 nanti kerana semua parti politik yang besar tak dapat mengawal ahli masing-masing sehingga UMNO parti yang tersebar melahirkan beberapa tokoh bertanding atas tiket bebas termasuklah Naib Ketua Wanita UMNO Malaysia.

Lagi pelik selepas penamaan calun ada lagi tokoh UMNO menyertai kempen PR dan menyertai PAS termasuklah Tan Sri  Mahuhammad Taib bekas Ketua Penerangan UMNO Malaysia dan bekas Menteri Besar Selangor. Nampaknya BN sudah sampai ketahap teramat tenat sekiranya pada PRU nanti tidak dibantu oleh syaitan yang dikenali.

No comments: