Monday, October 5, 2009

Bolehkah TS Isa Samad jadi YB.

Barisan Nasional di Bagan Pinang 'over confiden'. Kenapa tidak ! ini kerana pergi saja disetiap peti undi lapurannya 'beres' dalam erti kata PAS tak boleh holor kaki, jentera PAS seperti Abduh asyik berlegar di kedai kopi tengok bola di TV. Peristiwa ini benar-benar berlaku semalam semasa saya berada dekat POS Peti Undi Si Rusa.

Undi dikalangan bekas tentera memberi jaminan selesa kepada kemenagan calun BN, Tan Sri Isa Samad, mejoriti 2300 lebih dalam pilihanraya lalu sudah pasti akan bertambah sekiranya kejujuran manusia berlaku di DUN Bagan Pinang ini.

Pengundi India dan Cina yang diragukan dalam pilihanraya umum lalu kini kembali utuh untuk menyokong Tan Sri Isa samad, rata-rata mengatakan mereka mengundi kali ini kerana undi calun bukan undi parti kerana mereka ingin membalas budi TS Isa Samad dan mereka akan terjemahkan melalui undi pada 11hb. Oktober 2009 nanti.

Nampaknya kemenagan TS ISa Samad nanti kerana faktor 'BERBUDI, MEGENANG BUDI dan MEMBALAS BUDI. Satu amalan klasik yang dipegang oleh rakyat Malaysia dan sekiranya TS Isa Samad dapat mengatasi mejoriti yang lalu, ini bermakna slogan "1 MALAYSIA' Dato Seri Najib sudah menjadi dan difahami oleh rakyat jelata. Ura-ura parti pakatan untuk membentuk kerajaan pada pilihanraya umum ke 13 nanti akan tinggal angan-angan.

Dan sekiranya berlaku kebocoran dalam BN. Keputusannya berpihak kepada PAS maka BN dan UMNO bolehlah bersiap dengan tuku lekai kerana signal kemusnahan kerajaan BN akan bermula disini. Istilah RAHMAN betul-betul menjadi kenyataan dan yang pastinya Ketua Setiausaha Negara (KSN) dan Ketua Polis Negara (KPN) tidak akan disambung lagi selepas pilihanraya umum ke 13 nanti.

Kepada petugas BN didalam Pilihanraya Kecil N31 DUN Bagan Pinang, awaslah jangan nanti BN kalah dalam sedap.

No comments: