Monday, November 2, 2009

Email dari Nor Mazie Mohd Noor.


Sebahagian runggutan peminat BOLASEPAK KELANTAN apabila sudah perkasa.

Hari ini,(24hb. Oktober 2009) bolasepak Piala Malaysia separuh akhir antara Kelantan dan Perlis. Ramai yang mengamuk dan marah-marah di kedai-kedai kopi kerana susahnya nak mendapatkan tiket bola. Ramai ulat-ulat yang mengambil kesempatan menjual tiket black market pada harga sehingga RM100 untuk astaka dan RM30 untuk terbuka.

Dulu, masa mula-mula Tan Sri ambil alih pasukan Kelantan, kehulu kehilir diusung pemain2 Kelantan mencari sokongan peminat. Lalu tertubuh lah Kelab Penyokong Kelantan dengan dikenakan sedikit bayaran keahlian. Dapat la T-shirt tengkuk bulat sehelai seorang .Masa tu nak dapatkan tiket, boleh terus berhubung dgn pengurusan Kelab.

Tapi bila dah gah, dah hebat....dapat masuk semi final,dah ramai penyokong dapat sanjungan konon-konon nya, maka tak perlu lagi kepada Kelab Penyokong. Tinggal terus tak ada nilai satu sen pun. Di Ketereh, anak buah pemuda sendiri ada yang bergocoh berebut nak beli tiket. Ini penyakit UMNO Ketereh, hanya berguna untuk jadi jong kaka bila bekwah @kenduri , tinggal bila senang. Tan Sri kan Presiden, tidak kah boleh uruskan jualan sebahagian tiket untuk bahagian Ketereh ? Anak buah ramai dan tidak rugi kalu bui sedikit istimewa pada rakyat Ketereh. Bukan nya puak tu nak tiket percuma, tapi nak beli dengan pitih sendiri kerana nak MENYOKONG pasukan bolasepak Kelantan. Tan Sri kena ambik kira semua ni.


Nota:

Bukan salah Tan Sri, yang salahnya Kerajaan Negeri Kelantan yang tidak mahu perbesarkan Stadium, sekiranya Stadium Kelantan boleh memuatkan 50,000 tempat duduk, pasti soal nak beli tiket tidak timbul dan tak perlu 'bergocah', oleh itu marilah kita desak Kerajaan Negeri supaya percepatkan proses membina Stadium Baru yang boleh memuatkan penuntun yang lebih ramai.

Pada 7hb. Nov. 2009 nanti KELANTAN lawan N.SEMBILAN pertandingan akhir di Stadium Bukit Jalil dan tentunya diharap masaalah tiket tidak menjadi kekecohan lagi, yang pasti lebih 50,000 rakyat Kelantan akan membanjiri Stadium Bukit jalil.

Menteri Besar Negeri Sembilan berhadap sangat semuga pasukannya beroleh kejuaraan nanti sempena pertandingan akhir kerana berlaku pada tahun 09 dan sebagai hadiah kepada Yang DiPertuan yang baru ditabalkan dan untuk Kelantan saya doakan (diMasjid Nabawi) semuga Kelantan beroleh kemenangan sebagai hadiah kepada penyokong dan peneraju KAFA terutamanya Tan Sri Annuar Musa yang begitu berharap bagi meletakkan pasukan Kelantan sebagai sebuah pasukan gergasi dipantai timur dengan harapan dimusim depan banyak lagi kejuaraan akan diperolehi oleh pasukan Kelantan.

Kejayaan Pasukan Kelantan melayakkan diri ke pertandingan Akhir kerana Tan Sri Annuar Musa didokong dengan sokongan padu daripada Ahli-Ahli Majlis dan Pemain yang tidak mementingkan diri. Tidak seperti UMNO Bahagian Ketereh. (gambar tan sri annuar musa dipetik dari blog MSO).



No comments: