Thursday, December 15, 2011

Dato' Azmi, berkhidmat tidak bermusim.

Gambar terbaru.: Kelihatan YAB TGNA bersama Dato' Azmi Bin Dato' Aziz dalam satu majlis di Kota Bharu pagi tadi.


Ramai rakyat tidak sedar bahawa didalam kegawatan politik hari ini ada manusia yang berani tampil untuk membantu rakyat kelantan yang kurang bernasib baik, bantuan yang dihulurkan berbagai-bagai, ada dihulur melalui parti politik UMNO, ada dihulur kepada pertubuhan sukarela dan ada dilhulur melalui orang PAS.

Bantuan berupa beras dan makanan, pakaian dan keperluan harian kepada rakyat yang memerlukan serta beberapa ekor lembu korban telah disempurakan sepanjang tahun 2011. Kini tahun 2011 sudah sampai kepenghujung tapi Dato' Azmi bin Dato' Abdul Aziz berkesempatan membantu anak-anak muda yang berniaga dalam kawasan MPKB BRI menyelesaikan beberapa masaalah dengan berjumpa terus YB. Takiyuddin Hassan, Exco yang bertanggongjawab terhadap majlis Perbandaran.

Ada lagi peristiwa istimewa yang tejadi kepada Dato' Azmi apabila berkesempatan juga bersua dengan YAB Tok Guru Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan dan sempat bertanya kabar. Paling gembira apabila YAB TGNA masih mengenali Dato' Azmi walau pun sudah lama tidak bertentang mata. Dato' Azmi selalu bersama TGNA pada tahun 1978 semasa beliau bertugas di Kelantan sebagai pegawai polis bahagian SB. Dato' Azmi sempat memberitahu TGNA bahawa beliau amat berharap semuga beliau dapat dilihat sebagai orang yang suka membantu terutamanya kearah perpaduan rakyat negeri Kelantan.

Hasrat dan cita-cita Dato' Azmi itu tentunya akan mengembira TGNA dan seluruh rakyat Kelantan kerana Dato' Azmi bukan bertujuan untuk mempolitikkan curahan tenaga dan bantuan kepada rakyat yang memerlukan. Niatnya satu iaitu untuk melihat negeri Kelantan makmur dibawah pentadbiran TGNA serta rakyat bersatu padu tanpa mengira fahaman politik.

Contoh yang ditunjukkan oleh Dato' Azmi ini molek benar sekiranya boleh diikuti oleh pemimpin masyarakat di kelantan ini terutamanya pemimpin politik supaya selalu mendampingi rakyat, mendengar rintihan rakyat dan menyelesai masaalah rakyat. Khidmat tidak bermusim.

Walau pun Dato' Azmi adalah saudara kepada Perdana Menteri Malaysia, Dato' Najib Tun Razak, tapi beliau tidak 'AGAH' seperti mana pemimpin politik terutamanya pemimpin UMNO Kelantan. Dato' Azmin berkawan dari setinggi-tinggi pemimpin negara sehingga kepada rakyat biasa yang miskin dan daif. Sekiranya Dato' Azmi berminat berpolitik, orang yang seperti beliaulah yang sepatutnya dipilih oleh rakyat.

Atas nasihat TGNA, Dato' Azmi mampu melakukan.

No comments: