Wednesday, December 14, 2011

UMNO tumPAS, rezeki untuk rakyat Malaysia.

Dato' Seri Anwar Ibrahim,
Ketua UMUM Pakatan Rakyat.

Kes liwat (fitnah) Dato' Seri Anwar Ibrahim hampir sampai ke penghujung. Ke penjara atau pun tidak masa yang akan menentukan, Terpulang kepada hakim mahkamah sebab dunia hari ini banyak perkara tak boleh percaya. gagak hitam tiap-tiap hari tipu melayu, tiap-tiap hari masuk Malaysia secara bebas. Black Money masih bermaharaja lela.

Apakah lebih baik Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk penjara daripada menghalang perilaku gagak hitam yang menipu rakyat Malaysia. Itu yang sedang diperhatikan oleh seluruh rakyat malaysia yang mahu melihat intergriti keadilan yang terdapat di malaysia.

Berapa kes yang telah dikaitkan dengan DSAI berhubung dengan rasuah, penyalahgunaan wang rakyat, menghimpun kekayaan semasa menjadi menteri kewangan lalu. Jawabnya tidak ada, habis kenapa DSAI harus ke penjara, tantulah ada sebabnya. Sebabnya telah menjadi rahsia umum.

Apabila Tun Mahathir bersuara, bila agaknya tarikh pilihanraya akan diumum dan bila masa yang sesuai untuk BN menang, itu tentu ada kaitan dengan kes mahkamah. Berapa bulan lagikah mahkamah akan memutuskan kes liwat DSAI itu dan tentunya selepas itu PRU13 akan diumumkan.

Tak mungkin PM Najib nak umum tarikh PRU13 sekiranya DSAI berada diluar penjara kerana PM Najib tak mahu terima beban kekalahan BN. Wajar diingat PRU13 adalah detik-detik akhir kepada kerajaan BN bertapak di PUTRAJAYA sekiranya DSAI cerah untuk dinobatkan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke7, ertinya DSAI layak dan bersama turut berkempen pada PRU13.

Hanya UMNO dan BN akan lebih sedikit selesa apabila calun Perdana Menteri oleh Pakatan Rakya tidak aktif semasa PRU 13, maka ia boleh lah dijadikan isu bahawa PR tidak mampu istihar siapa Perdana Menteri mereka kerana DSAI dipenjara. Itu kata mereka tapi rakyat sekarang tidak pernah memikirkan calun Perdana Menteri tapi yang nyata rakyat mahu ubah Kerajaan BN kepada Kerajaan PR.

Apa yang diperhatikan, sekarang ini sudah terbalik, sekiranya dulu Dato' Ustaz Dasuki Ahmad, Bekas Setiausaha Politik Tun mMhathir berkata di Kelantan, PAS sudah tidak kuat tapi UMNO Kelantan 'tak say' nak menang, kini adakah UMNO dan BN dah nak tumPAS tapi PR masih 'AGah'.

No comments: