Tuesday, May 31, 2011

UMNO, usianya sudah tua.

Negara Kaya, Rakyat Miskin.

Penyakit terus merebak dalam UMNO, Naib-Naib Presiden telah diberitahu bahawa terdapat pegawai Kerajaan yang diberi tanggongjawab bagi mengendalikan kursus-kursus dan perjumpaan kepada kader-kader yang pro UMNO/BN kini dijakiti 'sindrom anuarisem' yang akan menghakiskan sokongan rakyat terhadap BN dalam PRU 13 nanti.

Apakah sindrom tersebut baru disedari dikalangan ahli-ahli UMNO atau sebenarnya mereka itu sudah lama mengetahui tapi membiarkan supaya sindrom tersebut terus menjalar didalam organisasi kerajaan BN kerana mereka berpendapat pengaruh Anwar Ibrahim tidak diterima oleh pegawai Kerajaan.

Setelah tarikh pilihanraya hampir dengan waktunya maka bermacam-macam andaian dan teori dikira bagi menghalang pengaruh Anwar Ibrahim terus bertapak dikalangan penjawat awam yang bersimpati dengan Anwar Ibrahim. Semuanya sudah terlambat.

Diwaktu Anwar Ibrahim dimalukan, ditelanjang, dihina dan dicaci jarang sangat rakyat tidak menyukainya, kecualilah dikalangan penyokong tegar UMNO. rata-rata rakyat akan mengangkat Anwar Ibrahim yang telah diterjah oleh UMNO dan BN. rakyat banyak masih bersimpati dengan Anwar Ibrahim, semakin Anwar Ibrahim dikeji dan dihina semakin banyak rakyat menyokong beliau.

Dari hulu hingga kehilir dari nelayan, petani, pemandu teksi, bas dan keretapi, kerani, guru, peniaga dan kakitangan awam yang rendah ataupun yang tinggi termasuklah pegawai parti UMNO dalam Kerajaan semuanya telah bersedia untuk menukar Kerajaan. Yang pasti semangat mengubah kerajaan PUTRAJAYA sedang membara dijiwa rakyat.

Minyak tak jadi naik tapi telah dinaikkan tidak dapat menutup kepedihan hati rakyat, gula naik, minyak masak naik, sireh untuk orang India naik, tepung bakul untuk hari besar orang Cina naik dan barang bulan puasa untuk orang melayu pun akan naik manakala bill eletrik pun telah dinaikan. Hal ini boleh meruntuhkan sebuah Kerajaan.

Telah menjadi sejarah sebuah kerajaan telah tumbang hanya apabila kerajaan menaikkan harga gandum kerana gandum itu adalah makanan asas kepada rakyat tersebut. Rakyat malaysia yang telah selesa dengan eletrik dan hawa dingin sudah tentu tidak suka apabila kos pembayaran bill letrik dinaikkan dan tentunya orangramai akan marah.

Kemarahan orangramai itu akan diterjemah kepada undi dalam pilihanraya nanti yang tentu akibatnya akan ada orang yang hilang jawatan terutamanya dalam Kerajaan. Sekiranya PUTRAJAYA tumbang PM Najib akan hilang jawatan Perdana Menteri begitu juga Mahyuddin Yassin tidak sempat berada dikerusi empuk Perdana Menteri. Menteri- menteri pula akan hilang pengawal keselamatan dan setiausaha-setiausaha yang dibayar gaji sama ada dibayar oleh menteri berkenaan ataupun setiausaha itu membayar gajinya sendiri.

Selain daripada unsur unsur 'sendirom anuarisem', kenaikan harga petrol, barang-barang keperluan dan bill eletrik banyak lagi perkara yang rakyat memerhati yang patut tidak berlaku perkara yang tidak baik dalam kerajaan tapi diamalkan hari ini yang akibatnya UMNO sekarang berada dalam suasana 'menang sorok kampung tergadai' yang tidak boleh diubati lagi.

Betullah tindakan saya meninggalkan UMNO kerana seperti diawal kata-kata saya dulu. Lebih baik saya KECEWA diluar UMNO dari terus kecewa dan dikecewakan dalam UMNO. Akhirnya saya memilih Parti Islam Se Malaysia iaitu PAS bagi meneruskan perjuangan saya untuk membela rakyat berteraskan "Tradisi Membela Rakyat, Membangun Bersama Islam" yang tentunya memudahkan perjalanan keakhirat. Amin.

No comments: