Sunday, May 1, 2011

Sumpah Laknat Anwar Ibrahim.

"hobi yang sama"
Anwar Ibrahim sedang minum 'teh tarik' bersama PM Najib.


Negara Malaysia dalam seminggu ini sudah menjadi tempat 'panggong video lucah' melalui youtube dan blog-blog. Filem tersebut bukan saja laris untuk orang-orang dewasa lelaki dan perempuan tapi ditonton juga oleh remaja lelaki dan perempuan termasuk anak-anak sekolah yang pandai buka internet.

Berbagai-bagai reaksi yang didengar berhubung video lucah tersebut, ada yang tidak kisah langsung, ada yang menafi bahawa bukan Anwar Ibrahim, ada yang percaya dan masih ramai yang tunggu pengesahan dari pihak polis.

Ramai dikalangan isteri-isteri kesal sekiranya betul Anwar Ibraim melakukan demikian tapi mereka itu 'lega' setelah Anwar Ibrahim dan Datin Seri Wan Azizah Ismail sendiri menafikannya. Ini kerana Wan Azizah lah orang yang lebih tahu, bentuk tubuh badan suaminya.

Dalam pada itu yang masih lagi menjadi kecamuk apabila para alim ulama memberi pendapat masing-masing berhubung dengan sumpah laknat. Ada yang cadangkan supaya Anwar Ibrahim turut bersumpah sepertimana yang dilakukan oleh Eskay, Saiful dan PM Najib dan ada pihak ulama lain berpendapat Anwar Ibrahim tak perlu bersumpah kerana dengan cara bersumpah pun tidak menyelasaikan masaalah.

Sekiranya hari ini Anwar Ibrahim bersumpah berhubung isu liwat Saiful, mahkamah akan menerus juga pendakwaan terhadap Anwar Ibrahim dan sekiranya didapati bersalah kedalam penjara juga akhirnya Anwar Ibrahim. Begitu juga isu video lucah, kalau pun Anwar Ibrahim bersumpah pada hari ini, tidak ada siapa yang boleh memberi jaminan bahawa tidak akan ada lagi isu tuduhan zina dan liwat terhadap Anwar Ibrahim. Dan apakah tiap kali ada tuduhan berhubung kait dengan isu moral maka tiap kali itulah pula Anwar Ibrahim akan diminta bersumpah. Sampai bila tidak selesai berhubung dengan sumpah laknat.

Isu moral, liwat dan zina yang dikaitkan terhadap Anwar Ibrahim ini akan selasai apabila pilihanraya umum ke 13 berlangsung dan salah satu pihak akan dapat membentuk kerajaan dengan majoriti 2/3. Selagi PRU tidak diadakan selagi itulah bangsa melayu dan ugama Islam diperkotak katikkan oleh pemimpim politik negara.

Soal sumpah laknat ini tidak akan ada kesudahan selagi Anwar Ibrahim masih meneruskan kempen untuk menumbangkan kerajaan BN, ertinya selagi ada orang melihat Anwar Ibrahim berpontasi menjadi Perdana Menteri Malaysia, selagi itulah usaha untuk 'menghancurkan' Anwar Ibrahim akan aktif.

Ini terbukti apabila berlaku ugutan supaya Anwar Ibrahim dan Wan Azizah bersara daripada politik, video lucah itu tidak akan ditayang dan apabila ugatan itu tidak dihiraukan oleh Anwar Ibrahim maka disebarlah video lucah yang tidak pun memberahikan itu untuk dijadikan tatapan oleh semua lapisan masyarakat khasnya di Malaysia ini.

Orang yang paling bersemangat bercakap soal video lucah ini selain Rahim Tamby Chik, Shuib Lazim dan Eskay (kawan karib Muntaz Jaafar) semasa berkhidmat di Majlis Sukan Negara (MSN) adalah Tun Mahathir Mohamed. Kenapa?

Kerana takut, dendam dan hilang harta kekayaan. Takut kerana skandal dimasa lalu didedahkan. Dendam kerana terpaksa melepaskan kuasa. Hilang harta kekayaan yang dikumpul melalui cara yang tidak bermoral.

Apabila Anwar Ibrahim merasakan bahawa rakyat masih sangsi dengan penjelasan yang telah diberi sekarang ini dan apabila beliau yakin bersumpah laknat dengan menafika bahawa bukan beliau dalam video lucah itu menyebabkan rakyat terbanyak akan bersama sama beliau akan mengalahkan kerajaan BN, Maka pada waktu apabila Parlimen dibubarkan, pada waktu itulah Anwar Ibrahim akan mengadakan sumpah laknat.

No comments: