Tuesday, May 1, 2012

PAS jangan KEDEKUT, PKR jangan AGAH.

YB. Amran Ahli Parlimen Tanah Merah.
Jangan disisih

Selepas BERSIH 3.0 berjaya menonjolkan satu himpunan suara rakyat menuntuk pilihanraya bersih akan berlaku pada PRU13. Kerajaan mengumumkan gaji minimun RM900.00 sebulan kepada pekerja kakitangan. Satu lagu usaha memujuk rakyat supaya menyokong UMNO/BN dalam PRU13.

Berlalu sudah pengagihan bantuan berupa wang ringgit kepada rakyat yang mana terakhirnya pemberian BR1M sebanyak 500 ringgit kepada yang berpendapatan kurang daripada 3000 sebulan. Tapi hasilnya seramai 300,000 orang turun ke Dataran Merdeka bagi memberi sokongan kepada anjuran BERSIH 3.0

Ertinya usaha kerajaan BN/UMNO untuk menyogok rakyat dengan berbelanja begitu banyak tidak mendatang hasil politik yang bagus, rakyat sudah bersedia dengan persediaan minda yang telah diputuskan untuk menolak kerajaan BN pada PRU13. Keputusan telah dibuat.

Yang perlu diperhalusi ialah adakah keputusan yang telah tersemat dalam minda rakyat itu dapat diubah semasa PRU13 berlangsung nanti. Menukar keputusan sering terjadi dalam politik sekiranya terbukti keputusan yang hendak dibuat itu jauh terpesong dengan apa yang berlaku sebenar. Rakyat semakin bijak dan setiap yang disokong itu mereka tidak menyokong membabi buta.

Bersempena dengan deman BERSIH 3.0 bagi menentukan kerajaan BN akan terkubur dalam PRU13 nanti, pihak PR juga hendaklah membersihkan diri supaya rakyat betul2 yakin bahawa dalam PR juga tidak akan ada unsur2 yang boleh mencemarkan harapan rakyat untuk melihat kerajaan bertukar dan PR berjaya ke PUTRAJAYA.

Untuk ke PUTRAJAYA, kerusi perlimen hendaklah berpihak kepada PR sebanyak 112 kerusi paling sedikit, apa yang perlu PR lakukan supaya kerusi yang sudah ada dapat dikekalkan dan menambah kerusi baru yang telah dikenal pasti pontasinya untuk menang bagi membantu PR berjaya ke PUTRAJAYA.

Tapi beringat bahawa UMNO dan BN sedang berusaha untuk merampas kembali kerusi yang telah dimenangi oleh PR pada tahun 2008 terutamanya di Kelantan, kerana ada tempat2 yang boleh dihujah memang menjadi target oleh UMNO/BN untuk merampas kembali terutamanya kerusi yang dimenangi oleh Parti Keadilan Rakyat PKR.

Kerusi Parlimen Macang, Ketereh dan Tanah Merah menjadi idaman oleh UMNO/BN. dan bagi mengelak kerusi tersebut tidak kembali kepada UMNO/BN seperti tahun 2004 adalah dinasihatkan supaya PKR tidak AGAH dan PAS tidak KEDEKUT supaya pada PRU13 nanti kerusi Parlimen di Kelantan disapu BERSIH oleh PR.

Sekiranya PR tak cukup kerusi untuk ke PUTRAJAYA kerana kerusi yang sekarang ini menang tiba2 kalah kerana pemimpin pakatan rakyat ambil mudah dan masing-masing AGAH dan KEDEKUT alangkah kecewa bagi rakyat yang benar-benar berjuang untuk melihat sebuah kerajaan baru terbentuk di negara ini.




No comments: