Tuesday, June 5, 2012

Bila tarikh PRU13.

salah siapa?

Apabila rakyat menegur kenapa konsert K- pop dibenarkan membuat persembahan 'half sexy', macam macam alasan diberi, apabila seniman menegur kenapa artis-artis tempatan tidak diberi peluang bagi mendapat bayaran lebih RM900.000 yang dibelanjakan. Semuanya kelu tak terkata-kata.

Tiba-tiba muncul gambar beberapa orang gadis cina sedang menari yang mana latar belakang diatas pentas adalah gambar logo parti KEADILAN, yang hairannya serangan dan pertanyaan dihala kepada PAS.

Apa agaknya pendirian PAS dan pendokong2 pembangkang mengenai majlis nyanyian Dan tarian separuh bogel anjuran PKR. Apakah hukum berubah berasaskan ideologi politik dan kelompok yg didokong?


Bagaimana kematangan politik boleh diukur, isu yang dilontar hanya mahu memuaskan citarasa, tak ada bezanya dengan lontaran yang ditulis oleh mereka-mereka yang menyamar dalam FB yang gambarnya tak dapat dikenal pasti siapakan tuannya.

Nampak sangat tak ada isu untuk mematahkan serangan rakyat terhadap kelalian kerajaan dalam mengurus sambutan dan keramaian yang melibatkan perbelanjaan berjuta-juta ringgit. Kebimbangan mulai dirasa apabila rakyat bersatu menjayakan program duduk dan bantah BERSIH 3.0 dan terbaru himpunan hijau ke PUTRAJAYA yang berlangsung di Stadium Darul Aman ,Kedah yang baru lalu.

Dimana-mana orang politik pergi, tak kira mereka itu orang PAS, PKR atau UMNO pertanyaan bila PRU13 akan diadakan menjadi persoalan pertama, kenapa? kerana rakyat sudah tak sabar untuk mengundi dan menukarkan kerajaan.

No comments: