Wednesday, December 5, 2012

Pendedahan Deepak." fitnah atau realiti"

Bukan saja ahli UMNO Sabah yang tak senang dengan kenyataan PM Najib berhubung isu 3 orang Naib Presiden UMNO dipanggil 3 ekor oleh Presiden pada penggulungan Persidangan Agong UMNO baru-baru ini.

Ramai Ahli merasakan adalah tidak kena apabila perbandingan Naib Presiden parti terbesar itu dengan diberi gelaran 3 ekor kerana ekor itu ada kaitan dengan binatang sama ada binatang dihutan atau binatang peliharaan.

Ahli-ahli UMNO Johor dan Perak pun memprotes dalam senyap terhadap ucapan tersebut. Yang tentunya mereka amat tersinggong, ada dikalangan pemimpin UMNO dari negeri tersebut menaruh kebimbangan, takut nanti ahli UMNO menzahirkan kemarahan dengan menolak BN dalam PRU13 nanti.

Kerana sudah menjadi rahsia umum ahli UMNO di Perak pernah menolak UMNO kerana tidak puas hati dengan pentadbiran Tun  Abdullah yang dianggap terlalu ikut dengar cakap menantunya Khairy Jamaluddin. Yang mengakibatkan negeri Perak hanyut kepada PR.

Begitu juga ahli UMNO Johor, yang mana pengaruh Ghani sudah tidak kuat dan sedikit tercalar apabila ada puak yang tidak begitu senang dengan cara pentadbiran Ghani kini, manakala Faktor Hishamuddin pula diremehkan oleh sepupunya sendiri yang menyebabkan ahli UMNO tawar hati.

Apabila Sabah, Johor dan Perak diletak dalam keadaan berjaga-jaga, suasana politik Malaysia tentunya akan berada dalam mood berjaga-jaga. Kebiasaannya dalam sesebuah negara demokrasi apabila tempat tradisi sesautu pihak itu tergugat maka keadaan keseluruhannya tidak akan selamat.

Begitulah yang nampak akan berlaku, semuanya ditambah dengan ucapan Presiden parti UMNO yang meletakkan Naib-Naib presiden dalam delima kerana dimalukan didepan ribuan perwakilan dari seluruh negara.

Apakah motif Presiden UMNO sanggup mengeluarkan perkataan sedemikian kepada anak buahnya. Adakah disebabkan dalam ucapan penggulungan Naib-Naib Presiden tidak cuba mempertahankan tuduhan yang dilapurkan oleh media yang pro PR yang boleh membaculkan keluarga Presiden.

Contohnya, bagaimana tak ada suara yang keras dalam Perhimpunan Agong UMNO untuk melanyak isu yang dibawa oleh Deepak yang mengaitkan keluarga PM Najib terlibat dalam urusan tanah dan pembelian kapal selam serta akuan bersumpah P. Balasurbamaniam berhubung kes Altatunya,

Rakyat kini masih tertanya-tanya apakah benar pendedahan yang dibuat oleh peniaga karpet itu atau satu fitnah. Sekiranya fitnah kenapa PM Najib dan keluarganya tidak mengambil tindakan bagi membersih namanya yang telah dicemarkan itu.

No comments: