Saturday, December 1, 2012

PRU13. UMNO tanpa sokong Pemuda dan Puteri.

Selesailah sudah Perhimpunan Agong UMNO Malaysia, setelah 5 hari dilangsungkan di PWTC Kuala Lumpur, Wanita, Pemuda dan Puteri telah menyanyi dengan nada yang sumbang disepanjang perhimpunan tersebut kerana tidak ada apa yang boleh dihayati oleh perwakilan sebagai ilmu bagi menghadapi pilihanraya umum kelak.

Wanita hanya sempat mengaitkan peristiwa 13 Mei akan berulang sekiranya PR menang PRU13 nanti, satu andaian yang sengaja dibuat untuk menarik perhatian dan mengalehkan isu daripada ahli-ahli persoalkan trajedi NFL yang melibatkan pinjaman mudah dari kerajaan sebanyak RM250 juta yang telah memaksa PM Najib tidak terus melantik Ketua Wanita UMNO, Sharizat Jalil sebagai menteri.

Sekiranya kerajaan betul2 tidak mahu rakyat negara ini terlibat dalam suasana yang tidak harmoni, sepatutnya Sharizat Jalil tidak perlu mengeluarkan isu yang sensiti diantara kaum itu sebagai perbandingan dengan keputusan PRU kerana isu tersebut seakan-akan sudah dilupakan oleh genarasi baru rakyat Malaysia. Tujuan apa isu tersebut diangkat oleh Sharizat Jalil dalam Perhimpunan UMNO sekiranya tidak ada niat menghasut.

Menghasut untuk rakyat bertempur tentulah salah dari segi undang-undang, oleh itu pihak Kerajaan hendaklah mendakwa Sharizat Jalil dalam akta hasutan supaya menjadi pengajaran kepada orang lain yang cuba bangkitkan cerita supaya 'luka lama berdarah kembali' kerana ianya tidak memberi kebaikan kepada kestabilan negara.

Lain pula dengan Pemuda, Khairy, oleh kerana mahu menutup kelemahan Pemuda UMNO dalam memikat genarsi muda supaya menyokong UMNO, beliau telah memanjat tangga universiti dengan membuat perbandingan keputusan pemilihan pemimpin pelajar. Yang nampak berpihak kepada pro Kerajaan.

Sedangkan hakikatnya banyak eleman yang boleh dipertikaikan dalam pemilihan pemimpin pelajar baru-baru ini terutamanya para pelajar tidak penting sangat kepada siapa yang patut menerajui tapi mereka lebih kepada memberi tumpuan kepada pelajaran kerana pelajar2 tahu bahawa PRU13 ini rakyat sudah berpihak kepada PR.

Manakala Ketua Puteri UMNO pula, entah apa-apa yang diperjuangkan, hanya suara meninggi Rosnah saja yang dapat didengar tapi isinya kosong, sebab itulah dalam ucapan penutup Presiden UMNO, Dato' Najib tidak memberi apa-apa respon kepada Puteri UMNO. Tidak seperti Wanita dan Pemuda yang mana Najib meluluskan pinjaman TEKUN daripada 50,000 kepada 100,000 dan suara pemuda pula didengar iaitu untuk mengkaji semula akta bangkrap supaya tidak membebankan kepada orang yang tidak meminjam seperti pejamin dan sebagainya.

Perwakilan Wanita, Pemuda dan Puteri semuanya pulang ke Bahagian masing-masing dengan tidak berbekal, tidak ada apa-apa yang istimewa yang boleh \dibawa pulang sebagai bekal yang berguna untuk diterima pakai bagi dilaksanakan semasa PRU nanti.

Malang bagi Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO, berkampung diladang yang tak berbuah.


1 comment:

UMNO PARTI PENJARA said...



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~