Monday, August 18, 2008

Kes liwat, Pemimpin Islam Berpecah?.

Kehebatan Negara kita Malaysia, Rakyatnya berbilang bangsa dan berbagai penganut Agama, walaupun Islam adalah Agama rasmi. Sempena cuti sekolah kebanyakan hotel hotel dibandar bandar utama setiap negeri penoh berikutan pakej percutian cuti-cuti Malaysia satu petanda bahawa negara kita adalah sebuah negara yang aman dan damai.

Kehebatan dan kedamaian ini harus dipertahankan sampai bila bila oleh kita sebagai rakyat yang bertanggonjawab untuk melihat anak cucu kita dimasa yang akan datang boleh hidup senang dan selesa sebagaimana yang kita alamai pada hari ini. Ini semua akan kekal sekiranya negara kita berada dalam paras yang baik disegi kekuatan ek0nomi dan kesetabilan politik.

Persoalannya apakah ekonomi negara kita akan berkembang maju dan politik negara akan terus stabil, apabila berbagai isu sedang diketengahkan untuk diperdebatkan oleh rakyat jelata, terutamanya apabila pemimpin Melayu dan Islam tidak sekata dalam banyak hal. Contoh terdekat perbedzaan pendapat dan pandangan dalam isu "liwat, Saiful Bukhari Azlan dan sumpah laknat".

Bagi pemimpin yang tak suka kepada Anwar Ibrahim, isu ini dijadikan modal kecaman dan asakan supaya Anwar Ibrahim ikut jejak langkah Saiful bersumpah dalam Masjid dengan membaca nota. manakala yang mahu mempertahankan Anwar Ibrahim menganggap perbuatan Saiful itu adalah tindakan bagi menjatuhkan maruah Anwar Ibrahim dalam waktu Anwar Ibrahim memilih untuk bertanding dalam pilihanraya kecil bagi melayakkan dirinya berada dalam parlimen untuk menyuarakan hasrat rakyat yang mahu wang negara diurus dengan baik tanpa berlaku penyelewangan dan rasuah seperti pernah diperjuangkan oleh sdr Ezam Md.Nor yang sekarang ini sudah hilang taringnya.

Dengan mendesak Anwar Ibrahim supaya bersumpah, apakah isu liwat ini akan padam, apakah kerajaan akan menarik balik tudahan terhadap Anwar Ibrahim, bagaimana dengan Saiful, adakah kerajaan akan mendakwa beliau dimahkamah dengan tuduhan fitnah dan palsu. Semua ini tidak mungkin dan perbalahan diantara pemimpin Melayu dan Islam akan terus berlaku kerana isunya bukan soal perpaduan dan perdamaian, tapi menjurus kepada kegilaan mendapat kuasa dan memerintah negara.

Katakanlah Anwar Ibrahim menggangkat sumpah hari ini menafikan bahawa beliau tidak masukkan zakarnya kedalam jubur Saifil Bukhari Azaan, siapa boleh memberi jaminan minggu depan ataupun bulan depan tidak ada orang lain pula yang membuat tuduhan bahawa dia telah diliwat oleh Anwar Ibrahim dan sekiranya ini berlaku apakah Anwar Ibrahim kena pergi ke Masjid dan menggangkat sumpah lagi, maka tak habislah cerita angkat sumpah, dan Islam dipermain mainkan, masjid tempah beribadat dan tempat suci bagi orang Islam dijadikan tempat mengeluarkan kata kata jijek seperti lubang jubur. Malu dan memalukan.

Sekarang, Azizan Abu Bakar dan Saiful Bukhari Azlan, besuk siapa pula?

siapa makan cili.


No comments: