Saturday, August 16, 2008

Siapa yang AIB?

Hari ini sudah ditentukan, hari penamaan calun bagi pilihanraya kecil Perlimen Permatang Pauh, P44. Calun BN pun telah ditentukan iaitu YB. Datuk Ariff Shah Omar Shah, Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Seberang Jaya yang menang dengan mejoriti 533 undi. Calun PKR pula ialah Penasihat parti tersebut, Dato' Seri Anwar Ibrahim yang dituduh meliwat bekas budak suruhannya iaitu Saiful Bukhari Azlan, anak kepada kakitangan MKN di Jabatan Perdana Menteri.

Saiful Bukhari Azlan telah pun bersumpah di Masjid dengan mengatakan bahawa Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya kedalam lubang jubur beliau, tapi Saiful tidak memberitahu sama ada semasa zakar Anwar Ibrahim dimasukkan beliau merasa sedap ataupun sakit. Sebenarnya ramai orang mahu tahu reaksi Saiful semasa batang zakar Anwar Ibrahim dimasuk kedalam juburnya sepertimana yang didakwa oleh beliau itu.

Aibnya Anwar Ibrahim tentulah tidak terkira dengan tuduhan tersebut, bukan setakat Anwar, Isteri dan anak anaknya juga teramat malu dan aib, cerita bahan jubur bukan cerita main-main, perbuatan ini memang di kutuk oleh Allah swt. Betul atau tidak sudah tidak menjadi persoalan lagi, yang nyata publisiti boleh mengalahkan peristiwa sabra dan satila.

Tapi yang lebih mengaibkan sekiranya BN tewas dengan mejoriti besar berpihak kepada Anwar Ibrahim dalam pilihanraya nanti, yang menunjukkan atas alasan apa sekalipun rakyat Permatang Pauh tetap setia bersama Anwar Ibrahim dan Anwar Ibrahim akan menerima aib yang ketiga sekiranya beliau kecundang dalam pilihanraya nanti.

P44, Perlimen Permatang pauh membawa maksud, mati mati. pertarungan disini agaknya akan menentukan parti mana yang akan mati dalam pilihanraya umum yang ke 13 nanti, signalnya akan ditentukan dalam keputusan pilihanraya kecil perlimen Permatang Pauh ini pada 26hb. Ogos 2008.

Ada udang disebalik batu.

No comments: