Thursday, August 14, 2008

UMNO BAHAGIAN KETERAH, AMAN.

Tanggal 13hb. saya tidak menulis, kerana saya takut pada angka tersebut, ada beberapa sebab yang membuat saya membiarkan tanggal 13 berlalu begitu saja, selain dari sejarah hitam negara iaitu persitiwa 13 mei, tanggal 13 juga membawa nasib malang kepada Barisan Nasional apabila kepimpinan membubarkan parlimen untuk mengadakan pilihanraya umum dan hasilnya 5 negeri jatuh ke tangan pembangkang.

Begitu juga nasib politik saya dimasa depan, setelah selesai UMNO Bahagian Keterah mengadakan mesyuarat cawangan 2 hari lalu, saya hanya mendapat 13 pencalunan daripada 130 cawangan yang bermesyuarat sekadar cukup untuk menawarkan diri bagi dipilih jawatan Niab Ketua Bahagian, itu pun kalau pihak Bahagian tidak membatalkan mana mana cawangan yang mencalunkan saya, kalau ada unsur unsur yang tidak baik maka pencalunan saya mungkin kurang dan saya tidak layak untuk menawarkan diri untuk bertanding. Itulah yang agak malang dengan angka 13.

Berpegan kepada semangat berpatang maut sebelum ajal, usaha masih diteruskan untuk saya mendapat pencalunan lebih daripada 13 pencalunan kerana ada 3 cawangan lagi yang tertangguh mesyuarat termasuk cawangan saya sendiri dan sekiranya saya mendapat 14 pencalunan badi 13 akan terlepas dan saya berkeyakinan penuh saya layak untuk menawarkan diri bertanding jawatan Naib Ketua UMNO Bahagian Keterah yang dipimpin oleh Tan Sri Annuar Musa selaku Ketua Bahagian yang menang tanpa bertanding dan Datuk Alwi Che Mat Timbalan Ketua UMNO Bahagian juga menang tanpa bertanding dan alangkah bahagianya saya sekiranya di nobat oleh para perwakilan sebagai Naib Ketua Bahagian yang akan bernaung dibawah dua orang tokoh yang tak asing lagi di Negari Kelantan dan juga Malaysia.

Saya berbangga sekiranya dapat membantu Tan Sri Annuar Musa selaku Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan dan Datuk Alwi Che Mat selaku Ketua Penerangan UMNO Negeri Kelantan bagi mempastikan UMNO Kelantan akan terus diperkasa bagi menghasilkan sebuah Kerajaan Barisan Nasional di Negeri Cik Siti Wan Kembang pada pilihanraya umum yang ke 13 nanti.

Dalam berpolitik bagi memperkuatkan parti saya masih berpegan kepada pesanan pemimpin iaitu, kepentingan parti hendaklah diutamakan daripada kepentingan peribadi, maka sebab itulah saya menawarkan diri untuk berkhidmat kepada parti UMNO melalui sebuah jawatan yang dipanggil Naib Ketua.

Tak kenal maka tak cinta.

No comments: