Sunday, May 3, 2009

OC dah jadi Dasiy?

OC Kaligis kata saya menfitnah Daisy Fajarina kerana mendedahkan satu peristiwa yang berlaku dirumah' Gu' Kelantan tahun lalu (2008) berkaitan tingkah laku Daisy apabila menuntut kemahuannya dengan Tengku Temenggong tidak ditunaikan dengan segera.

Saya tidak bercadang untuk melayan tuduhan itu kerana saya tahu kalau dalam keadaan biasa OC tidak akan mengatakan saya seorang pemfitnah, tapi kerana OC adalah pengacara kepada Dasiy yang tentunya akan mendapat upah/bayaran, maka kata-kata menghina itu dihumbarkan kepada saya.

Semua ini bermula apabila Malaysiakini menyiarkan temuramah saya berhubung dengan punca kenapa Dasiy sanggup mengaibkan menantu dan anaknya yang mendapat liputan meluas di negara jiran kita Indonesia. Tujuan saya berbuat demikian adalah untuk memaklumkan kepada masyarakat dunia bahawa Dasiy Fajarina BERBOHONG mengatakan anaknya dianiaya oleh YAM Tengku Temenggong Kelantan. dengan harapan isu itu tidak diperdebatkan untuk tujuan menghina institusi Istana Kelantan.

Lebih-lebih lagi mungkin ada orang orang mengambil kesempatan untuk membalas dendam dan irihati terhadap kemakmuran dan keamanan yang dinikmati oleh rakyat Malaysia, mungkin juga ada orang dengki kerana YAM Tengku Temenggong menjadi pilihan oleh Manohara yang mana Manohara adalah seorang gadis yang cantik jelita yang tentunya akan menjadi idaman kepada mereka yang sukakan kepada seleberiti.

Sekarang kemana saja Manohara keluar untuk menjalankan tugas rasmi sebagai seorang PUTERI RAJA, beliau diiringi dengan pengampit dan dipayung, suasana ini diadakan kerana ianya merupakan adat budaya D'Raja dan mungkin kerana suasana inilah yang dapat kepada Manohara maka ada orang Indonesia lain berdengki dan sakit hati. Sepatutnya seluruh rakyat Indonesia melahirkan rasa gembira kerana rakyatnya dilayan baik oleh pihak Istana Kelantan.

OC sepatutnya menasihati Daisy Fajarina supaya kembali kepangkal jalan, sebagai seorang pengacara tidak patut untuk terus melayan pelanggang untuk mencari lebih banyak musuh dan mendedahkan pelanggangnya kepada banyak lagi orang cari untuk menuntut hutang dan meletak pelanggang dalam keadaan lebih bermasaalah lagi dimasa yang akan datang.

Mencabar saya tidak dapat menyelesaikan masaalah, berbicara secara baik dengan saya sekurang-kurangnya dapat merintis jalan pelanggang OC bagi menghampiri untuk bersua dengan anaknya. Saya tidak janji tapi mampu berusaha.

Harapan saya kepada semua yang ingin membantu Daisy, bantulah dengan jujur jangan tersalah bantu nanti Dasiy tertambah masaalah. Saya dapat rasakan akan ada gegaran hebat apabila membaca "PENGUMUMAN PENTING" dalam blog www.toughlane.blogspot.com.

No comments: