Saturday, May 2, 2009

UMNO KELANTAN BARU?

Maaf dalam sehari dua ni sibuk balik kampung. tak dapat nak jengok blog. berita politik pun lesu selepas pengumuman barisan kepimpinan UMNO malaysia kerana tak ada apa yang boleh membanggakan kerana product UMNO nampaknya tak boleh dijual sebab muka tu juga yang menguasai Ibu Pejabat UMNO Malaysia.

Genarasi muda yang belum lagi menyertai UMNO tentunya akan lari jauh kerana masih terdapat orang yang sama mentadbir Ibu Pejabat UMNO, tak ada pembaharuan kerana mereka beranggapan dalam UMNO ni dah tak ada orang lain yang mempu mentadbir, asyik muka tu je dah tak ada selera.

Takkan lah dalam 3 juta ahli UMNO diseluruh negara, dah tak ada orang yang mampu menjadi Setiausaha Agong UMNO, dok muka tu saja. Tapi biarkanlah kerana perlantikan itu adalah kuasa Presiden, tentunya Presiden ada asas kenapa muka tu juga dikekalkan sebagai Setiausaha Agong UMNO walaupun Ketua Penerangan dan Bendahari di gugurkan.

Di Kelantan esok 2hb.mei dengar kabar Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri yang baru Dato' Mustapha Mohamed akan berjumpa dengan pemimpin UMNO bahagian diseluruh negeri, eloklah tu, semuga perlantikan yang dibuat oleh Tok Pa nanti boleh menghilangkan 'loyo' rakyat kelantan terhadapat UMNO dan tentunya orang yang akan beri kepercayaan nanti adalah orang yang ada ilmu poilitik, jangan nanti perlantikan dibuat hanya dipilih kepada orang ada ilmu pengajian ilmiah saja tapi dalam ilmu politiknya kosong.

Tugas utama Tok Pa bagi menentukan UMNO mendapat sokongan daripada rakyat ialah memperbetulkan tanggapan dikalangan masyarakat bahawa pemimpin UMNO dizaman beliau ini tidak dijadikan jawatan yang disandang itu adalah untuk memperbuncitkan perut, mereka yang jadi pemimpin hendaknya tahu erti perjuangan untuk membela rakyat.

Kita tunggulah, kerana masa 30 bulan untuk memperkasa UMNO di kelantan bukannya kerja mudah, banyak rintangan Tok Pa akan tempuhi terutamanya untuk mendapat sokongan yang padu dari Bahagian-Bahagian, tapi Tok Pa mampu atasinya nanti. Insya Allah.

No comments: