Saturday, October 2, 2010

jelmalah wahai aku, tunjuk bagaimana rupamu.


untuk orang yang bernama aku.

tuhan anugerahkan akal
untuk berfikir dimasa hidup ini supaya mati tidak masuk 'NERAKA'

tuhan anugerahkan nafsu
untuk menahan kerakusan supaya teguhkan 'KEIMANAN'

buat apa dilihat berIMAN tapi diakhirat ahli 'NERAKA'
ada alim ulama, tapi buta mata buta hati.

untuk orang yang bernama aku.
tegur, bukan berani menentang
sekadar hamparkan jalan supaya jangan tersesat

'kaki masjid'
alhamdulliah dan biar semuanya begitu


untuk orang yang bernama aku
perli bodoh, ambo tak makan
kerana orang yang bernama aku itu pengecut.

aku bukannya nama hanya ganti nama
orang berani berhujuh biarlah ada nama dan ada rupa.

terima kasih kerana mengikuti newkk 'berkata benarlah'
syurga dibawah telapak kaki ibu.

No comments: