Thursday, August 4, 2011

Siapa ahli UMNO yang akan dipecat.


ekoran tulisan MSO, Penawar desak Najib?


Isu yang dibangkitkan oleh MSO itu adalah satu perkara yang bukan main-main, ianya satu pendedahan bahawa terdapat ahli-ahli UMNO yang tidak suka kepada pentadbiran Najib dan ini boleh menyedarkan Najib supaya berhati-hati kerana ada ahli dalam pertubuhan yang disertai oleh bekas pemimpim UMNO sedang berusaha untuk mendesak Najib.

Dan tidak mungkin ada isu yang begini serius sekiranya tidak ada perancangan yang rapi, sekiranya ditilik arus untuk membaham Najib supaya letak jawatan bukan baru dalam UMNO kerana terbentuknya PERKASA sudah dapat dilihat bahawa terdapat ahli-ahli UMNO yang sudah tidak yakin kepada perjuangan Najib yang mana 90% ahli PERKASA adalah ahli UMNO.

Walau pun pada asal penubuhan PERKASA bukan kearah itu dan Presidannya bukan ahli UMNO tapi disitulah ahli-ahli UMNO bertenggek untuk melahirkan perasaan tidak sebulu dengan kepimpinan Najib yang mana kalau diintai disitu terdapat orang yang rapat dengan Mahyuddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO.

Apatah diperhebatkan lagi dengan penubuhan NGO bernama AMANAH yang dipimpin oleh YBM Tengku Razaleigh Hamzah dan terbaru Kadir Shiekh Fadzhil telah mengecam bahawa dalam UMNO sekarang ini bukan tempat untuk bersuara yang boleh membaiki kelemahan pentadbiran UMNO.

Apa pun penafian yang dibuat, sama ada isu PENAWAR ataupun ulasan Kadir Shiekh Fadzil, semuannya itu untuk menyedap dada Najib dan Rosmah, pada hakikatnya ramai ahli-ahli UMNO sedang merunggut bahawa edah UMNO sudah hampir tiba sebagai sebuah Kerajaan, ini kerana 80% ahli UMNO telah menyampah kepada Rosmah Mansor termasuklah staf-staf di Ibu Pejabat UMNO Malaysia.

Isu cincin RM24 juta yang dikaitkan dengan pengelapan wang haram, Isu Maira Nazarbaye yang dikaitkan dengan Mafia Russia, Isu Azilah Hadri dan Sirul Umar yang dijatuhkan hukuman mati dan wajahnya belum boleh dilihat sehingga kini menjadi topik perbincangan telah menjalar dikampung kampung hatta telah sampai dirancangan rancangan FELDA. Ini semua memudahkan kejatuhan sebuah Kerajaan.

Keputusan keluar UMNO dan berjuang bersama Pakatan Rakyat PR bagi membetulkan landasan perjuangan untuk Ugama, Bangsa dan Negara adalah jalan yang paling tepat dari terus mendodoi PM Najib dari dalam tapi mengenakan tektik menipu untuk menjatuhkan beliau dan isterinya.

Saya adalah lebih baik sekiranya dibandingkan dengan anda yang telah terang memang tak suka Najib tapi hari hari mencium tangannya dan menulis menghentam PR hanya semata-mata hendak dilihat sebagai penyokong UMNO tegar sedangkan tak pernah pun tahu erti perjuangan sebenar.

UMNO pula tidak berani memecat mana-mana ahli yang dilihat boleh menyusahkan parti tapi bermegah mengantung dan memecat ahli parti dimusim persidangan perwakilan berlangsung yang menyebabkan Ali Rastam Ketua Menteri Melaka dan Isa Samat Pengerusi FELDA menjadi mangsa UMNO yang tidak demokrasi.

No comments: