Wednesday, April 23, 2008

antara CINTA dan keinginan untuk memiliki

CINTA misti ada matlamatnya.
Jatuh CINTA diantara pemimpin parti politik tanahair boleh menguntungkan BANGSA dan NEGARA, Hari ini orang ramai bercakap MELAYU tidak bersatu, tidak bersatu itulah yang membuat berlakunya keretakan hubungan diantara pemimpin MELAYU dan tidak bersatu itulah juga kerana tidak ada perasaan menCINTAI diantara satu sama lain.
Besar erti CINTA pada AGAMA, BANGSA dan NEGARA.
dan perasaan CINTA dan MENCINTAI hendaklah dipupuk dalam hati sanubari insan yang bergelar pemimpin. Ketua hendaklah MENCINTAI ahlinya, Perdana Menteri hendaklah MEMNCINTAI Rakyatnya begitulah sebaliknya, Pejuang hendaklah MENCINTAI Negaranya, Penganut hendaklah mencintai Agamanya dan Umat hendaklah MENCINTAI Tuhannya.
Sifat CINTA kalau diamalkan dalam perjuangan tidak akan berlaku pertengkaran dan permusuhan, maka suburkanlah perasaan CINTA dalam membuat keputusan politik nescahaya ianya akan membawa berkat dan rahmat.
Dalam keinginan untuk memiliki JAWATAN dan KUASA jangan lupa perasaan CINTA sesama kita hendaklah diutamakan supaya maruah BANGSA dan harga diri akan terpelihara ini kerana apa saja keputusan yang dibuat diatas landasan CINTA ia akan membuah hasil yang bahagia
Dalam suasana politik yang agak PANAS menjelang persidangan Parlimen nanti, para pemimpin MELAYU hendaklah mengambil bahagian dengan meletakkan semangat CINTA kepada BANGSA dan NEGARA diutamakan bab kata pepatah "tarik rambut dalam tepung" rambut tak putus dan tepung tak hancur, walaupun jiwa terasa memberontak oleh suasanan dan keadaan.
Percayalah dalam memurnikan ayat-ayat CINTA diadalamnya mistilah ada SABAR dan IKHLAS.

No comments: