Sunday, April 27, 2008

Suka dan Duka Orang UMNO Negeri Kelantan

Yang ku dengar, ramai ahli UMNO dalam bahagian Ketereh akan menghadapi perasaan duka setelah ketua yang mereka CINTAI dan sayangi Datuk Seri Panglima Anuar Musa mengumumkan untuk melepaskan jawatan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan sekiranya diminta mengosongkan jawatan tersebut oleh pucuk pimpinan parti.
Kekecewaan ini tentunya sedikit sebanyak menghilang punca pendapatan segelintir orang UMNO yang mencari makan di atas ihsan YB Datuk Seri Panglima Anuar Musa selaku Ketua Umno negeri Kelantan. Di dalam kekecewaan orang UMNO bahagian Ketereh ada pula yang amat gembira dengan kepercayaan YAB Perdana Menteri Malaysia melantik orang yang mereka CINTAI iaitu YB Datuk Haji Ali Che Mat sebagai Setiausaha Politik kepada Perdana Menteri Malaysia. Kegembiraan ini dirasai oleh mereka yang ingin melihat YB Datuk Haji Ali Che Mat akan menjadi lebih berpengaruh di arena politik UMNO negeri Kelantan. Apatah lagi beliau sendiri dicurahi dengan rezeki melimpah ruah apabila dalam masa tak sampai 100 hari telah mendapat 3 jawatan politik yang bergaji dan berelaun besar iaitu :-
1. Dipilih sebagai YB
2. Dilantik sebagai setiausaha politik
3. Dipilih sebagai Ketua Pembangkang dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan
Inilah asam garam kehidupan dalam politik apabila pemimpin mencintai seseorang itu maka orang itu akan mendapat nikmat dan rezeki melimpah ruah.
Ayat-ayat CINTA mengatakan "AKANKU BERI APA SAJA APABILA AKU MENCINTAIMU"

No comments: