Wednesday, April 30, 2008

Majlis Amanah Rakyat (Bukan MARA)

Semalam ku dengar, dirumah Dato' Ibrahim Ali ramai orang bercakap, banyak UMNO Bahagian akan mencalunkan Dato' Seri Najib sebagai Presiden UMNO dan Tan Sri Muhyuddin Yassin sebagai Timbalan Presiden UMNO didalam Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Oktober 2008.

Ini kerana bagi mengelakkan YBM Tengku Razaleigh Hamzah mendapat cukup pencalunan sebagai Presiden UMNO, dengan alasan UMNO Bahagian yang sudah muak dengan kepimpinan Pak Lah dan mahukan peralihan kuasa berlaku sebelum bermulanya mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian.

Semalam Dato' Ibrahim Ali menjemput ramai sahabatnya kerumah bagi merainkan Isteri beliau Datin Rohaya menyambut hari jadi yang ke ?, diantara orang yang hadir ialah YBM Tengku Razaleigh Hamzah, Dato' Kadir Sheikh Fadzil, Dato' Ibrahim Azmi, Dato' Khalid Yunus, Ybg. Tamrin Ghafar, Haji Sayuti Omar (Abuya)
dan ramai lagi.

Yang menjadi perhatian saya ialah kehadiran Dato' Khalid Yunus dan Tamrin Ghafar kerana mereka ini dulu pernah menjawat jawatan sebagai Pengerusi MARA dan tentunya beliau berdua masih mempunyai ramai lagi sahabat handai yang tertdapat diseluruh negara kerana setahu saya semasa beliau berdua menerajui MARA ramai yang beliau bantu dan tolong terutamanya pemimpin UMNO Bahagian-Bahagian. Dan inilah sebabnya barangkali mereka berada dalam majlis Dato' Ibrahim Ali semalam.

Dato' Ibrahim Ali walaupun menjadi wakil rakyat diatas tiket PAS tapi masih ramai sahabatnya dikalangan pemimpin dan bekas pemimpin UMNO, contohnya semalam ramai yang hadir terdiri daripada ahli-ahli UMNO. Pelik tapi benar.

Saya rasa didalam lubuk hati YB. Dato' Ibrahim Ali, masih segar CINTAnya pada UMNO, Setianya pada UMNO dilahirkan melalui CINTA dan setia kawan dengan rakan-rakan dan sahabatnya dalam UMNO walaupun beliau tidak menunjukkan CINTAnya kepada UMNO melalui perbuatan dan tindakan politik. Walau pun beliau dituduh tidak setia kepada UMNO kerana bertanding diatas tiket bebas dan PAS tapi sebenarnya jiwa beliau lebih menCINTAI k UMNO daripada ahli-ahli baru dalam UMNO yang hanya masuk menjadi ahli UMNO untuk cari makan dan dapat projek mega saja, tapi jiwa dan semangat PERJUANGAN langsung tidak ada dalam diri bagi menCINTAI UMNO.

dan Ayat-Ayat CINTA ialah "CINTA tak semistinya dinilai dari perbuatan,tapi CINTA hendaklah diterjemahkan melalui kasih dan sayang.

No comments: