Friday, November 7, 2008

Siapa jadi pilihan UMNO Ketereh.

Esok (8/11/08).

UMNO Bahagian Ketereh akan mengadakan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian, Bahagian yang dikepalai oleh Tan Sri Annuar Musa, Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kelantan. Pemerhati politik sedang mengintai siapakah yang akan dicalun sebagai Timbalan Presiden dan Naib Naib Presiden.

Ini kerana Tan Sri Annuar sendiri sudah tekad dengan keputusannya yang belaiu tidak akan bertanding sebarang jawatan di peringkat MT. Maka keputusan UMNO Bahagian Ketereh untuk mencalunkan sesiapa tidak akan terikat dalam sebarang senerio.

Datuk Seri Ali Rastam mengharapkan pencalunan dari Ketereh kerana beliau memerlukan cukup pencalunan untuk bertanding sebagai Timbalan Presiden, begitu juga Tan Sri Muhammad Mohd Taib dan bagi jawatan Naib Presiden pula Dato' Rais Yatim dan Dato' Jamaluddin Jarjis juga mengharapkan keterbukaan ahli ahli UMNO Ketereh supaya mendapat pencalunan bagi mencukupkan untuk layak bertanding secara ramai-ramai.

Apakah hasrat Datuk Seri Ali Rastam, Tan Sri Muhammad Mat Taib, Dato' Rais Yatim dan Dato' Jamaluddin Jarjis mendapat simpati ahli ahli UMNO Ketereh terutamanya Tan Sri Annuar Musa dan ahli jawatankuasanya, Inilah yang ditunggu tunggu. Dalam hal ini kewarasan berpolitik hendaklah diambil kira tanpa memihak kerana urusan emosi dan berkepentingan.

Dan sekiranya ramai calun bertanding, bersukarialah mereka yang menjadi G7. Maka bertambah beratlah tugas Lembaga Displin, ,tapi mampukah?

Hanya sekadar mampu melihat, siapa yang makan nangka.

No comments: