Tuesday, August 25, 2009

Permatang Pasir, UMNO tak ada resepi baru.

Pilihanraya kecil permatang pasir akan berlangsung hari ini (25.8.2009). Semua orang yang saya tanya mengatakan bahawa PAS masih lagi menjadi pilihan rakyat di kawasan tersebut dan saya pun tak tanya banyak, malas untuk mengikuti perkembangan kerana pada saya agak susuh untuk BN menang kerana mejoriti PAS dikawasan tersebut dulu lebih daripada 5000 undi.

Setengah orang kata, dalam politik berbagai-bagai kemungkinan boleh berlaku, hari ini kalah dan esok boleh menang, hari ini rakyat marah dan esok rakyat akan sokong, hari ini jadi menteri UMNO dan esok jadi pemimpin parti pembangkang pendeknya dalam politik seribu kemungkinan boleh berlaku, yang ku lihat hari ini dalam politik malaysia sesiapa yang pandai bodek dan ikut ponggong pemimpin dia akan dapat tempat dan cepat kaya. Orang macam aku yang dah tak pandai ikut buntut ni tak kaya-kaya.

Tapi lain di Permatang Pasir, kekuatan pengaruh Anwar Ibrahim masih lagi mendapat tempat dihati rakyat, masih tidak bergoncang, kemas kemin, tolak pun tak tumbang, buat habis ke beras sahaja. Maka keputusan pilihanraya kecil Permatang Pasir hari ini masih lagi dimenangi oleh PAS/Pakatan Rakyat kerana UMNO tidak ada resepi baru untuk dijual di Permatang Pasir tidak seperti di manik Urai yang mana Dato' mustapha Mohamed atau Tok Pa adalah resepi yang boleh diterima oleh rakyat Kelantan.

Walau bagaimana pun petang ini ataupun malam ini keputusan rasmi akan diumumkan oleh suruhanjaya pilihanraya dengan harapan sepanjang masa membuang undi berlangsung tidak akan berlaku perkara yang boleh merusakkan keamanan rakyat dan negara.

2 comments:

Unknown said...

yang aku suka kpd bloger2 kelantan
sikap terusterang ,kemahcik, mati kong,jelas kalau pas, maka pas sapai mati,kalau umno ada juga sikit mbalik.

Shukor said...

Kalau kau pikir parti kau boleh selamatkan bangsa kau......terpulanglah pada kau tapi kau mesti ingat, jangan sampai satu hari nanti cucu3 kau kencingkan kubur kau nanti