Monday, June 14, 2010

Nasihat terbuka untuk

Ahmad Jafri Mohameh

Sebagai seorang manusia, walaupun saudara kaya kerana saudara ahli perniagaan, tak usahlah saudara membeli kerja orang, lebih baik saudara tumpu kepada perniagaan saudara dan jaga anak bini saudara supaya mereka semuanya nanti menjadi ahli syurga.

Jagalah mak bapak saudara sekiranya dia masih hidup supaya mak bapa saudara akan hidup aman dan bahagia didunia ini dengan kehidupan saudara yang tidak ada musuh dan mencari musuh.

Apa gunanya saudara mencari 'glamour' dengan menjaga hujung kain orang lain. Apakah saudara merasa menjadi kewajipan saudara untuk bermusuh dengan saya sedangkan saya tidak pernah kenal saudara ini siapa dan keturunan mana. Saya puji saudara kalau saudara mempunyai semangat juang untuk menegakkan keadilan, tapi apa yang saudara lakukan ini dengan membuat lapuran polis terhadap tulisan saya itu bukannya nama sebuah perjuangan tapi tindakan saudara itu 'membaculkan seluruh keturunan saudara' kerana apa yang saya tulis itu saudara pun tidak faham maksud sebenar.

Oleh itu saya sangat-sangat berbesar hati sekiranya saudara meluangkan sedikit masa untuk kita bertemua, berkenalan, berbincang dan terus berjuang untuk memastikan keamanan negeri kelantan supaya rakyat tidak dibekalkan dengan kenyataan palsu oleh pihak-pihak yang suka mengambil kesempatan untuk kepentingan peribadi seperti saudara ketika ini.

Insya Allah apabila saudara bertemu dan berbincang dengan saya, saudara akan menjadi seorang pengamal kebaikan dan hilang rasa ego dan besar diri kerana kita ini adalah hamba Allah yang hidup dan mati ditentukan oleh Allah swt. Nyawa kita hanya satu pada setiap orang dan kita juga satu hari nanti akan mati, hanya cara mati saja mungkin berbeza.

Salam dan sambutlah jemputan saya ini kerana saya yakin saudara akan membaca Nasihat Terbuka saya ini untuk saudara.

Wahai Ahmad Jafri Mohamed saya menunggu untuk menyambut salam persaudaraan Islam daripada saudara kerana saya rasa saudara juga berugama Islam. Memenjarakan saya tidak akan menyelesaikan pendedahan kejahatan manusia.

No comments: