Wednesday, February 16, 2011

Jangan lupa nama 'Temasek'


pesan kepada anak cucu orang melayu kita,
kata Tan Sri Husein Ahmad

Sayuti Omar (MSO) sedang bersemuka dengan Tan Sri Husein Ahmad,
berbicara 'soal Melayu' dan politik Kelantan.

Sekiranya berlaku perkara yang tidak baik kepada bangsa melayu dimasa yang akan datang, kesalahan hendaklah diletak kepada pemimpin pemimpin parti politik melayu hari ini, yang telah hilang semangat sayangkan kepada bangsa dan tanahair. Itulah pesanan Tan Sri Husein Ahmad kepada saya dan Sdr Sayuti Omar (MSO) semasa bersemuka dengan beliau petang kelmarin.

Tolong pesan kepada orang melayu jangan lupa bahawa negara Singapura itu nama asalnya temasek. tanah asal usul kepunyaan orang melayu. Dan tolong ingatkan kepada orang India sekiranya tidak mahu dipanggil 'paria' tak usahlah jadi orang India kerana India dan 'Paria' itu sudah senonim dalam masyarakat majmuk di Malaysia ini. jangan sansitif tak tentu pasal.

Sejarah tetap sejarah tak boleh hendak diubah mengikut selera orang politik. Tapi malangnya sekarang ini orang-orang politik telah hilang semangat perjuangan sejati yang ada hanya mereka yang berjuang untuk kepentingan diri dan kroni. Bangsa tak kira Melayu, Cina atau India hanya dijadikan perkakas untuk mendapat kuasa sehingga lupa hak dan kepentingan 'Tuan Rumah" iaitu bangsa melayu dipersendakan.

Tolong ingatkan, dalam satu keluarga itu ada Ibu Bapa, ada anak, ada menantu dan ada orang gaji, jadi semua itu ada peranan masing-masing dan Ibu Bapa lah yang berhak kepada rumah tangga itu, jangan anak dan menantu nak pandai-pandai menuntut hak yang sama apatah lagi orang gaji yang semenangnya tidak ada kena mengena dengan negara ini, Melayu adalah tuannya, Cina dan India adalah seperti anak dan menantu maka mereka itu tidak ada hak yang sama keatas negara ini kecuali dapat menumpang apa yang sepatutnya dapat.

Kenapa hari ini setelah diberi betis, bangsa lain hendakkan paha dan setelah dapat paha mahu lagi sikit atas, mana boleh, jangan diberi, pemimpin melayu kena tegas, kerana kesabaran ada batasnya. Tan Sri Husein Ahmad semakin bersemangat dan nampak beliau teramat marah kerana sudah banyak pemimpin Melayu berlembut dengan India dan Cina. Yang lebih malang lagi katanya, kerana terdapat ada pemimpin melayu juga yang buka pintu belakang kepada bangsa bukan melayu.

Oleh kerana Tan Sri Husein Ahmad adalah penyokong setia kepada Tun Mahathir Mohamed dan tidak pernah derhaka kepada Tun Mahathir, beliau sentiasa memuji Tun Mahathir, katanya apa yang Tun Mahathir komen pasal Melayu Singapura itu adalah betul. Jangan lupa Singapura itu adalah Temasek namanya.

1 comment:

Martoiriat said...

Salam abang,
Sayangkan bangsa..? Sayang macamana lagi.Patuh dan taat kepada pemimpin melayu yang hipokrit, khianat ..? Jangan bagi muka kepada Cina dan India..? Bagi muka macamana abang, sebab pemimpin-pemimpin melayu yang berkuasalah yang memberi muka. Bukan silap Cina atau India. Saya agak abang sendirilah yang boleh memberi jawapannya. Kenapa pulak bising-bising pasal bangsa sekarang ini? Dulu ketika orang melayu memberi sokongan, kenapa tidak timbul hak Melayu makin terhakis, Raja Melayu semakin dipinggirkan? Saya nak tanya abang dan abang perlu memberi jawapan yang ikhlas, Siapa yang hakis hak melayu dan menarik kuasa raja-raja melayu. Adakah orang Cina dan India?

Janganlah nak bercakap soal bangsa jika pemimpin itu sendiri yang menjual bangsa, mengkhianati bangsa sendiri,wang PPRT, AP untuk kuota melayu diambil untuk isi poket, tender-tender di Ali Baba. Jangan harap anak-anak pemimpin itu ini nak jadi jutawan, jika tidak dapat sokongan puak-puak ini.DEB untuk melayu tapi melayu mana? Tentu melayu atasan. Yang tertindas hanya melayu pinggiran.

Nak satukan bangsa, tidak mungkin sebab ada dua parti melayu yang dominan. Di dunia mana sekali pun perpecahan harus berlaku. Perbedaan pendapat dan naluri sering terjadi diantara manusia dengan manusia di bumi ini. Itu adalah hukum alam. Itu abang hasrus terima realitinya.Contohnya mudah, ambil iktibar dari negara-negara timur tengah (arab). Mereka sebangsa tapi sehingga hari ini masih belum bersatu.

Bangsa terhakis bukan kerana cina atau India diberi muka, itu bukan masalahnya. Bukan sebab hak orang Melayu digugat tapi yang menjadi masalah besar ialah hilangnya kredibiliti politik sokongan terhadap...? Untuk mencari sokongan terpaksa memainksn isu bangsa. Itulah politik kotor. Jika tidak dapat sokongan dari bangsa sendiri, terkial-kial mencari sokongan, setelah mendapat sokongan hilang bangsa pun tak apa, asalkan aku, kroni kaya raya..

Semoga abang sihat selalu dan terus membuat posting di alam siber supaya dapat manfaat untuk semua.