Tuesday, January 8, 2013

Fitnah terhadap Tok Guru.

Isu air di Kelantan telah pun reda setelah ada pihak sedang 'ketar'' apabila Exco Kerajaan Kerajaan Negeri Kelantan mengambil tindakan mahkamah terhadap pembuat fitnah, kini timbul pula isu kerajaan Kelantan memberi tanah kepada pemimpin DAP kerana untuk mendapat jawatan Menteri Besar Perak dulu kepada PAS.

Ekoran fitnah tersebut YAB Tok Guru Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan telah mengambil tindakan mahkamah kepada pembuat fitnah tersebut. Apa yang difahamkan , tindakan tersebut terpaksa diambil kerana pembuat fitnah tidak 'serik-serik' walaupun berbagai-bagai hukuman telah dijatuhkan tapi tindakan terpaksa diambil bagi direkodkan bahawa ada pembuat fitnah terhadap TGNA.

Semua fitnah yang dibuat akan dapat pengadilan yang secukupnya setelah kerajaan Malaysia bertukar selepas PRU13 ini iaitu apabila BN jatuh dan PR menjadi Kerajaan. Semua fail-fail mahkamah akan diadili dengan segera supaya isu fitnah tidak bermaharajalela.

Fitnah semakin menjadi-jadi kini, apabila deman pilihanraya bermula terutamanya fitnah terhadap Tok Guru Nik Aziz, fitnah dijadikan bahan kempen melalui ucapan, tv atau pun penulisan melalui blog dan FB, kini isu fitnah mendapat liputan dimedia yang dikuasai oleh UMNO ini kerana UMNO cukup takut akan berlaku hakisan sokongan dalam pilihanraya umum kelak.takut hilang kuasa.

Dunia akui, bangsa Cina, India dan lain-lain bangsa juga akui, penganut ugama bukan Islam pun akui, YAB Tok Guru Nik Aziz Nik Mat adalah seorang tokoh ugama dan ulama yang dihormati yang mempunyai sifat-sifat yang mulia dan bermaruah yang dikagumi oleh umat Islam yang tahu hukum hakam, kecuali orang melayu yang keimananya yang kurang jelas tidak mengakui bahawa TGNA adalah seorang ulama yang tersohor.
Isu-isu yang dibawa oleh penyokong Kerajaan BN seperti pengunaan nama Allah dan Amanat Haji Hadi kini diperbesar-besarkan, itu sengaja ditimbulkan untuk memesongkan fikiran rakyat supaya tidak membincang isu yang lebih besar yang boleh menumbangkan kerajaan BN iaitu isu 'DEEPAK' yang dikaitkan derngan kes pembunahan Altantuya dan pembeliaan kapal selam Scopene dan rasuah.

 Rakyat Malaysia tahu yang mana patut disokong dan yang mana patut dipercayaai. Semuanya akan terjawan setelah PM Najib membubarkan parlimen dan pilihanraya umum akan diadakan. Ingat angka 13 adalah angka yang tidak digemari khasnya pengundi bukan melayu.

No comments: