Thursday, January 10, 2013

Agenda menghasut.


KL112 pada 12hb. Januari 2012 adalah hari sebenar gerakan rakyat Malaysia mengubah senario politik negara. Himpunan kebangkitan satu juta umat yang akan berlangsung di Stadium Merdeka akan memberi gambaran sebenar kekuatan pihak pembangkang sama ada akan terus bermaya atau pun terus malap.

Kerahan yang bersungguh-sungguh oleh pemimpin pembangkang supaya rakyat menyertai secara terang bagi melahirkan sokongan kepada PR menjelang pilihanraya umum ke 13 akan menguatkan semangat perjalanan PR ke PUTRAJAYA dan seterusnya menjatuhkan kerajaan BN.

Sekiranya seramai 300,000 orang keluar dan memenohi Stadium Merdeka pada hari tersebut, sudah cukup untuk dibuat andaian bahawa kerajaan BN sudah tidak selamat lagi pada PRU13, tanda-tanda kejatuhan telah bermula dan kerajaan baru akan menguasai PUTRAJAYA. tapi sekiranya seramai 80ribu orang saja yang hadir dan hanya didalam Stadium saja dipenohi itu bermakna kerajaan BN akan terus boleh mengekalkan kuasa.

Perlu diingat, perhimpunan kali ini adalah gabungan sokongan diantara parti-parti dalam PR iaitu PKR, PAS dan DAP, sudah tentu penyokong-penyokong parti tersebut akan keluar seramai mungkin, perhimpunan itu adalah tanda keberkesanan kempen PR diseluruh negara dan boleh dikatakan majlis 'letak kerja' PR bagi menghadapi PRU13 yang akan berlangsung tidak berapa lama lagi.

Risiko kepada BN dan PR akan dapat dilihat pada perhimpunan di Stadium Merdeka pada 12.1.2013 nanti kerana disitulah boleh diukur kekuatan sebenar kerana PR akan mengerahkan seberapa ramai yang keluar manakala BN akan cuba menyekat dan sabotaj supaya perhimpunan tersebut gagal, kerana apabila perhimpunan tersebut gagal bererti memberi kemenangan kepada BN dan sekiranya perhimpunan tersebut berjaya bererti memberi kemenangan kepada RR.

PR dalam menjayakan perhimpunan tersebut telah pun merangka gerakkerja bagi mengumpulkan orang ramai ditempat-tempat yang startegik bagi untuk digerak dan berarak ke Stadium Merdeka pada hari tersebut diantaranya ialah:-

Masjid Universiti Malaya
Nurul Izzah Anwar (PKR)
Ng Suee Lim (DAP)
Adam Adli (Solidariti Mahasiswa Malaysia)

Brickfields
Maria Chin Abdullah (BERSIH 2.0)
S Arutchelvan (PSM)
Zulkiflee Anwar Ulhaque @ Zunar

KLCC
Datuk Husam Musa (PAS)
Datuk Teng Chang Kim (DAP)
Mazlan Aliman (ANAK, PAS)

Jalan Sultan
Ishak Surin (Muafakat)
Tan Kok Wai (DAP)

Pasar Seni
Dr Siti Mariah Mahmud (PAS)
Teresa Kok (DAP)
Elizabeth Wong (PKR)

Dataran Merdeka
Wong Tack (Himpunan Hijau)
Ronnie Liu (DAP)

Kelab Sultan Sulaiman, Kpg Baru
Badrul Hisham Shaharin @ Chegubard (Solidariti Anak Muda Malaysia)

Masjid Negara
Azmin Ali (PKR)
Muhajid Yusof Rawa (PAS)
Khalid Samad (PAS)

Sama-samalah kita melihat drama 'hasutan' yang akan diadakan pada hari sabtu iaitu 12hb. Januari 2013 di Stadium Merdeka Kuala Lumpur iaitu Stadium yang menjadi sejarah pertama apabila pengistiharan kemerdekaan negara.



No comments: