Saturday, January 12, 2013

Merdeka Rakyat. Kejayaan PR.

Selesai sudah himpunan rakyat di Stadium Merdeka. Beberapa peristiwa penting disejarahkan pada perhimpunan hari ini (12.1.2013). Pertamanya laungan Merdeka Rakyat yang diketuai oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim sebanyak 7 kali dan diikuti dengan ikrar yang dibaca oleh Saifuddin Nasution dengan diakhiri bacaan doa oleh Tok Guru Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan..

Kebijaksaan orang ramai menjayakan perhimpunan hari ini adalah jelas, rakyat memang mahu keamanan dan kedamaian berlaku dan mengambarkan kejayaan PR mendisplinkan pengikutnya serta sebagai latihan supaya keamanan dan kedamaian yang berlaku hari ini dapat diterjemahkan apabila berlakunya pertukaran kerajaan selepas PRU13 ini.

Terbukti kekecohan yang berlaku semasa peristiwa dalam perhimpunan yang lalu bukan dimulakan oleh rakyat tapi ada provokasi dari pihak-pihak tertentu, dan terbukti pihak PR sentiasa memathui dan berkerjasama dengan pihak berkuasa dalam menjayakan satu satu perhimpunan, hari ini telah terbukti kebenaran dipihak PR.
Lokasi gambar yang dupaparkan ini menunjukkan disekitar Stadium Merdeka. Tepuk dada tanya selera.


No comments: