Saturday, September 10, 2011

Antara Pengaruh Reformis Islam dengan Gerakan Kebangsaan.



Bagi mendedahkan apa sebenarnya yang tersirat dalam isu 'Mat Indera' yang kini dipesongkan sejarahnya oleh kerajaan yang menang termasuk yang terbaru bahawa Tanah Melayu tidak pernah dijajah oleh British seperti yang diwar-warkan dalam media. Maka Dato' Wan Rahim Ahli Parlimen Kota Bharu dan Unit Penerangan Kerajaan Negeri Kelantan telah mengambil daya usaha bagi mengajurkan 'Foram Rakyat' seperti berikut:-


Tarikh: 12hb. September 2011 (Hari Isnin)


Tempat: Dataran Stadium Sultan Mohd ke 4.


Masa: Jam 9.00 Malam.


Orangramai dijemput hadir bagi mendapat penjelasan terus dari YBhg. Haji Mohamed Sabu (Mat Sabu) Timbalan Presiden PAS yang telah mencetuskan isu tersebut sehingga ramai pembesar tanahair dan pembodek kerajaan panas punggung dan jadi nanar.


Diantara yang akan menyuarakan pendapat 'Sejarah Pejuang Kemerdekaan' pada malam tersebut ialah Prof. Dato' Mohd Abu Bakar dari Universiti Malaya seorang pakar dalam jurusan Department Of International And Startegi Studies Fulculty Of Art Anda Sosial Sains Designation.


Dimalam tersebut juga akan dihadiri oleh YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan dan Moderatornya ialah Haji Mohd Soberi Shafii.

No comments: