Friday, September 16, 2011

Jabatan Pendidikan Kelantan hina guru.

Jabatan Pendidikan Kelantan diminta jangan gantung guru-guru yang hadir menyertai Hari Kemerdekaan Anjuran Kerajaan Negeri Kelantan (16.9.2011)

Satu lagi usaha Jabatan Kerajaan Persekutuan di Kelantan iaitu Jabatan Pendidikan Negeri Kelantan untuk menjatuhkan UMNO secara tidak langsung. Pagi ini dikabarkan pihak Kerajaan Negeri mengadakan sambutan hari Kebangsaan di Machang Kelantan tapi dengar kabar ada usaha Jabatan Pendidikan Negeri tidak memberi kerjasama bagi mengagalkan sambutan tersebut.

Betul atau tidak belum lagi kami dapat mengesahkan kerana agen kita di Kota Bharu masih tak dapat dihubungi, tapi mengikut kaum kerabat kita di Kelantan pihak Jabatan Pendidikan Kelantan telah mengarahkan semua Guru-Guru dan Kakitangan Jabatan Pendidikan Kelantan tidak dibenarkan turut serta bagi memeriahkan sambutan hari kemerdekaan pagi ini.

Walau pun tidak disertai oleh Jabatan Pendidikan Negeri Kelantan, sambutan Hari Kemerdekaan ini meriah kerana banyak lagi agensi-agensi Kerajaan Negeri dan Pusat turut serta memeriahkan. Ini adalah petanda bahawa rakyat kelantan sudah celik mata berhubung dengan perkembangan politik semasa tanahair.

Buat apa sabotaj program kerajaan pakatan rakyat sedangkan dalam pilihanraya umum ke 13 kelak, Kerajaan Pakatan Rakyat sudah hampir pasti akan membentuk sebuah Kerajaan Berkebajikan, Adil dan Bersih.

Rakyat sudah 'jeluak' dengan janji-janji yang diberi oleh pemimpin-pemimpin UMNO terutamanya pemimpin UMNO Negeri-Negeri yang sudah terang-terangan mementingkan diri sendiri daripada menyelesaikan masaalah rakyat terutamanya pemimpin UMNO Negeri Kelantan. Sama UMNO sendiri pun hentam kiri hentam kanan, pecat situ pecat sini seperti hidup ini tidak akan mati.

Bagaimana orang UMNO Pasir Puteh, UMNO Bachok, UMNO Pasir Mas, UMNO Rantau Panjang. Makin tenat agaknya sehari dua ni.

No comments: