Thursday, September 15, 2011

Menyokong Najib atau Nak Ganti Najib?


Apa simbolik dalam gambar diatas.

Fatmi Salleh adalah Setiausaha Politik kepada Dato' Mohd Najib bin Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia. Beliau juga adalah Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu, Kelantan, desas desus mengatakan beliau berminat untuk bertanding di DUN Bunut Payung kerana dikatakan kerusi Bunut Payung pernah dimenangi oleh UMNO. (Nak cari kawasan selamat,agaknya)

Nak bertanding di kerusi Parlimen tentunya menunggu kekalahan, kerana YB. PAS hari ini iaitu Dato' Cikgu Wan Rahim sentiasa mendampingi rakyat dan disayangi oleh semua lapisan pengundi tak kita tua,muda,lelaki perempuan hatta termasuk golongan peminat bolasepak.

Manakala YB.Dato' Ibrahim Ali adalah bekas Ahli Parlimen PAS yang telah mengistiharkan dirinya sebagai calun bebas dan kini menjadi President PERKASA, sama taraf dengan Presiden UMNO dan mempunyai rangkaian diseluruh negara.

Sekiranya PERKASA dijadikasn sebuah badan politik dan sama-sama bertanding dalam PRU 13 nanti dan kerana rakyat melayu semuanya sokong perjuangan PERKASA serta menang banyak kerusi, beliau berkemungkinan besar boleh jadi Perdana Menteri yang ke 7.

Itulah cita-cita mereka agaknya dan Mustapha Mohamed (Tok Pa) belum tentu lagi akan kekal sebagai menteri selepas pilihanraya nanti.

No comments: