Thursday, January 17, 2013

Nikmati 2 zaman kerajaan.


Langkah demi langkah, detik perdetik.
 Setelah pusingan pertama ceramah diseluruh negeri Kelantan, kini akan bermula pusingan demam pilihanraya. Bermula awal Februari 2013, jadual ceramah dipadatkan dengan turun ke upu diseluruh negeri Kelantan.

Tumpuan menjurus ke kawasan yang dimiliki oleh UMNO, iaitu Parlimen Jeli dan Gua Musang yang dikatakan kawasan kebal buat UMNO seperti mencurah air didaun keladi. Tapi dalam politik semua boleh terjadi, hari ini biru, besuk kelabu dan akhirnya bertukar menjadi hijau.

Genarsi orang muda yang mempunyai semangat untuk merasai hidup dalam dua zaman kerajaan sudah tidak boleh disekat lagi, semangat yang berkobar-kobar untuk melihat sebuah kerajaan yang boleh menjamin masa depan mereka bagi membalas budi kedua orang tua sedang resah bertanya, adakah pilihanraya ke 13 nanti kerana angka 13 dikatakan membawa sial.

Niat anak muda untuk mendapat sebuah kerajaan yang boleh membela nasib mereka sedang direncanakan oleh PR yang mana terbentuknya sebuah kerajaan baru yang dipimpin oleh PKR. PAS dan DAP. Mereka yang sebenarnya sudah merasai kehidupan dibawah kerajaan sekarang telah buat keputusan untuk mencuba sebuah kerajaan yang berlainan resepinya.

Mereka telah merasai janji-janji UMNO dan BN, kini mereka mahu pula merasai janji-janji yang ditaburkan oleh PR iaitu PKR, PAS dan DAP. Sesungguhnya pru13 adalah masa yang sesuai untuk anak-anak muda dan rakyat malaysia seluruhnya merasai nikmat yang akan disediakan oleh kerajaan baru. 

Melalui UMNO dan BN selama 55 tahun mereka telah merasai dan akan memberi peluang kepada sebuah kerajaan baru selama sekurang-kurangnya 55 tahun juga.

Bahagia rakyat Malaysia kerana dapat menikmati hidup didalam dua buah kerajaan dimasa usianya masih hidup.


2 comments:

angtuah said...

Maka Boleh le buat perbandingan Kerajaan mana yang lebih bagus dan menjadi kajian Sejarah pada masa akan datang

angtuah said...

Maka Boleh le buat perbandingan Kerajaan mana yang lebih bagus dan menjadi kajian Sejarah pada masa akan datang