Thursday, April 9, 2009

Khairy, terhina?

Ketua Wanita UNNO Sharizat Jalil dilantik menteri penoh iaitu menteri pembangunan wanita sementara Ketua Puteri UMNO R0snah dilantik sebagai Timbalan Menteri Kesihatan, syabas diucapkan, yang tidak dilantik ialah Khairy Jamaluddin (KJ) Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia., sabar diucapkan.

Inilah lumrah politik, ada hari bahagia dan ada hari luka, tapi jangan disangka dalam air tenang tak ada buaya. Khairy adalah mangsa keadaan, apabila dia menang Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, dihari itu juga ada usaha untuk mencemarkan nama beliau. .saya kira sekiranya Khairy kalah dalam pertandingan Ketua Pemuda mungkin beliau dilantik menteri penoh. Sedangkan Mukhris yang kalah pun dilantik sebagai Timbalan Menteri di Kementerian yang kanan.

Sementara Naib Ketua Pemuda UMNO pula dilantik sebagai Timbalan Menteri Belia dan Sukan, dan ini menampakkan pimpinan Dato' Najib mahu pemuda UMNO dapat memperkasakan pemuda malaysia.

Inilah yang dikatakan yang menang tidak menang semua dan yang kalah tidak kalah semua, Khairy yang menang tidak dilantik sebarang jawatan dalam kerajaan manakalah Mukhris yang kalah diberi tempat dalam kerajaan. dan tjujuh orang menteri digugurkan walaupun ada yang menang dalam pemilihan Majlis Tertinggi lalu.

Merajuklah pada yang sayang.


No comments: