Thursday, April 23, 2009

Jangan pisahkan.

Gambar, menunjukkan bahawa kebahagiaan rumahtangga YAM Tengku Temenggong Kelantan bersama Isterinya. Gambar yang dirakamkan pada tanggal 5hb. April 2009 ini dengan sendiri menafikan bahawa YAM TT bertindak kasar terhadap isteri yang di hebohkan oleh media di Indonesia. Berita yang sengaja diada-adakan untuk memalukan keluarga Istana Kelantan. Adalah diharapkan urusan keluarga dapat diselesaikan dengan baik, seeloknya pihak media tidak memburukkan suasana keharmonian diantara Mano dan TT.

Perpisahan diantara Ibu Disey dengan anaknya Manohara bukan bererti meraka tidak lagi akan bertemu, perpisahan ini adalah perpisahan mata, bukannya perpisahan hati. Perpisahan berlaku itu tentu ada hikmahnya apabila suami isteri, anak menantu sama sama bertemu Tuhan di Mekkah, tentunya ada janji diikat terutamanya di antara suami dan isteri. Allah maha adil.

Kejadian yang menimpa Ibu Disey itu adalah sebahagian daripada janjinya kepada Tuhan, janji yang mahu melihat anak dan menantunya bahagia dan mungkin perpisahan sementara inilah yang akan membahagiakan YAM Tengku Temenggong dengan Isterinya YAM Cik Puan Temenggong.

Boleh jadi Ibu Disey terlupa janjinya dengan Tuhan, maka beliau membuat semua orang 'penik', terutamanya rakyat Indonesia, Ibu Disey mengadakan sidang akhbar untuk memburuk-buruk nama menantunya kepada umum, ibu Disey terlupa anaknya terikut diburukkan. Ini pun mungkin dah ditakdirkan kerana janjinya kepada Tuhan.

Yang teranaiya sekarang siapa?, bukan Manohara, tapi TT, kerana TT dituduh dan difitnah mencalar dada Isterinya, menghetam Isterinya. TT yang sentiasa mengambil berat tentang kebajikan Ibu Disey dan kakak iparnya dewi terus diperlakukan untuk dimalukan. Kemudian pula ada penyokong yang ingin ambil kesempatan untuk jadi 'hero', nak cari publisiti, kononnya ingin membela rakyat Indonesia, tanpa usul periksa.

Siapa sebenarnya Manohara?, kerakyatan Indonesia kah?, kerakyatan Perancis kah,? atau kerakyatan Amerika kah? kerana setelah isu ini keluar banyak negara nak jadi jaguh untuk membela kerana dikatakan Manohara disiksa dalam Istana.

Sebenarnya semua yang menyokong cerita Ibu Disey itu tak tahu apa-apa, yang tahu adalah salah seorangnya 'tante meal' yang datang di Kelantan untuk upacara pernikahan Manohara dengan YAM Tengku Temenggong yang mana suaminya menjadi saksi bagi pihak Ibu Disey dan Manohara. Tanyalah mereka apa Ibu Disey lakukan kepada anaknya MANOHARA yang sekarang digelar "CIK PUAN TEMENGGONG" kesana kesini dipayung, juga disanjung sebagai sebutir mutiara dimata anak anak yatim.

Adalah diminta supaya semua kita berdoa, semuga masjid yang dibina oleh YAM Tengku Temenggong dan Cik Puan Temenggong atas suka sama suka itu tidak runtuh, kerana gejala disensasikan oleh media yang tidak menyelidik akan kebenarannya. Jangan pisahkan mereka yang sekarang amat-amat bahagia setelah tidak ada orang 'KETIGA'.

No comments: