Sunday, April 26, 2009

Tahniah Selangor, Tahniah Kelantan.

YAM Tengku Temenggong Kelantan dan YAM Cik Puan Temenggong adalah diantara 100 ribu penuntun yang membanjiri Stadium Bukit Jalil, menyaksikan Perlawanan Akhir Bolasepak di Anatara Pasukan Kelantan melawan Selangor.

Apakah yang dibincangkan oleh TT dan CPT?


Adakah musang berbulu dua disini?
Steady je.....penyokong kelantan ni !

Ini adalah sebahagian penyokong fanatik Kelantan
jangan bakar sudahlah.

Adat berlawan ada menang dan ada kalah, dalam sukan ataupun politk, malam ini didalam arena sukan pasukan Kelantan kalah kepada Selangor dengan tendangan penalti, walaupun pada mulanya Kelantan telah menang dengan mendahului 1 gol kosong dan oleh kerana bola itu bulat kemenangan kelantan tidak kekal lama dan penyudahnya Kelantan terpaksa akur hanya menjadi pasukan naib johan dalam piala FA itu. Tahniah kepada Selangor kerana jadi juara.

Yang menariknya malam ini adalah Kemunculan YAM Tengku Temenggong Kelantan dengan isterinya yang cantik menawan YAM Cik Puan Temenggong Kelantan, kerana berita hangat dalam dua tiga hari ini menyentuh tentang hubungan mereka tidak baik.

Surat kabar dan TV di jakarta tiap tiap hari dari pagi hingga malam menuduh YAM Tengku TT telah mendera Isterinya, Telah Culik Isterinya, Telah Silet-Silet didada isterinya, tiba -tiba TT dan Isterinya muncul dalam khalayak ramai, bukan seribu orang tapi ratusan ribu orang bersama-sama TT dan CPT menonton bolasepak dan menyokong pasukan negerinya iaitu Kelantan.

gambar diatas mencerita kebenaran. redakanlah sengketa, buang yang kerah ambil yang jernih, waraslah dalam membuat keputusan, jangan mudah menuduh dan memburuk-burukkan terutama anak dan menantu kerana yang malu adalah kita, anak kita, cucu kita dan zuriat kita.

Kalau akhirnya TT dan CPT ditakdir berpisah, tapi orang tetap akan berbicara kerana apa yang terlontar kini sudah dianggap sejarah. Untungnya tak ada tapi malu dan hina akhirnya melekat ditubuh Ibu juga.

Cukuplah, lihatlah kebahagian mereka berdua.

No comments: