Sunday, April 5, 2009

"GANDUM" dibukit Selambau.

Naib Presiden PPP V-Nadarajan keluar parti itu dan menyertai PKR dengan pengumuman dibuat oleh Johari Abdul bahawa seramai 6000 ahli PKR sertai Keadilan dan PPP Negeri Kedah dibubarkan, manakala hari ini Timbalan PPP Kedah, K-Vadiveloo menafikan bahawa PPP kedah sudah dibubarkan.

India sudah main drama, kerana dua calun daripada parti yang besar bertanding di DUN Selambau adalah berbangsa India. Sebenarnya pentas di Selambau itu adalah pentas untuk orang India, maka kejutan yang dibuat oleh Dato' Najib membebaskan dua orang penyokong Hindraf daripada tahanan ISA sedikit sebanyak boleh mempengaruhi undi dikalangan orang-orang India.

Bagi mengambil kesempatan daripada itu, A. Latha sepupu kepada salah seorang pemimpin Hindraf yang belum lagi dibebaskan iaitu K. Vesanthakumar bersama-sama dengan P. Uthayakumar dan V. Ganabatirau telah menyeru supaya kerajaan membebaskan semua pemimpin Hindraf yang masih lagi ditahan itu dan memberi jaminan bahawa semua kaum India didalam DUN Selambau akan menyokong BN.

Gesaan yang dibuat oleh A. Latha itu, lebih menyusahkan lagi kepada tiga pemimpin Hindraf yang masih ditahan. Mana boleh kata kalau bebaskan mereka bertiga itu orang India akan sokong BN, mahu kecek Dato' Najib dengan belit India tak jalanlah.

Inilah gelagak orang India dalam pentas politik tanahair hari ini, seperti dapat tepong gandum dan sebenarnya politik orang India di DUN Selambau ini menguntungkan mereka, dari parti mana yang menang pun , orang India yang menang, asalkan jangan bebas melayu yang menang dan tak , mungkin pun.

Kita tunggu Samy Vellu dan Kavyes komen.

No comments: