Tuesday, February 23, 2010

'Orang JAHAT tak suka berdamai'

Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri Malaysia meminta supaya ahli-ahli UMNO melupakan persengketaan dan perbalahan dalaman yang dilihat menjadi punca kekalahan parti dalam pilihanraya lalu yang menyebabkan BN tidak memperolehi mejoreti 2/3 dalam pilihanraya umum ke 12 lalu.

Itulah diantara punca BN dan calun UMNO kalah dalam pilihnaraya lalu, selain dari calun yang dipilih untuk bertanding tidak diterima oleh rakyat, calun yang dipilih semata-mata orang kesayangan Ketua UMNO Bahagian ataupun Pengerusi Perhubungan dan Presiden parti. Keikhlasan YAB Tan Sri Muhyiddin menyuarakan rahsia sebenar apa yang belaku dalam UMNO hendaklah disambut baik oleh semua lapisan ahli-ahli UMNO untuk mengubah sikap.

Sikap meneruskan persengketaan dan perbalahan diperingkat Bahagian hendaklah didamaikan yang mana Ketua Bahagian wajib memimpin secara telus dan ikhlas, istilah pacung dan membunuh tokoh hendaklah dihentikan, amalan sayang bertompok hendaklah dipadamkan dalam agenda hendak memperkayakan diri dan puak, slogan parti hendaklah diutamakan mesti menjadi satu dosa sekiranya diingkarkan. Penjarakan Ketua Bahagian yang mengkhianati perjuangan parti dengan mengunakan kedudukan dan jawatan semata-mata mencuri kekayaan.

Dunia hari ini tidak cukup hanya dengan pemimpin datang dan bersyarah serta memberi nasihat suruh buat itu dan ini, tindakan susulan hendaklah diambi sekiranya nasihat berguna untuk memperkasakan parti masih tidak diendahkan oleh ahli parti. Kerana memang jelas perbalahan berterusan sehingga kehari pilihanraya akan mengakibatkan parti akan kalah kerana bukan saja ahli yang ditindas oleh Ketua Bahagian akan membalas dendam bahkan Ketua Bahagian, Timbalan Ketua Bahagian ataupun Naib Ketua Bahagian yang bercita-cita untuk menjadi calun sekiranya tidak dipilih sedangkan musuh politik dalam Bahagian dipilih menjadi calun maka mereka itu juga akan mengkhianatinya.

Perdamaian hendaklah diujudkan dikalangan ahli-ahli parti yang berbalah, Ketua Bahagian hendaklah berusaha sebagai tanda kehebatan kepimpinannya, dapat selesai masaalah dalaman parti itulah tanda kewibawaan sebagai pemimpin, kerana tidak ramai disetiap Bahagian ada orang yang mempunyai ramai pengikut, berbagilah dengan adil dan saksama tugas untuk menjayakan parti dan memenangkan parti dalam pilihanraya. Kerana perdamaian akan membawa kebahagian dan kebahagian tentukan akan memperolehi kejayaan.

YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin percaya, 'DAMAI ertinya NIKMAT dan NIKMAT ertinya BAHAGIA kerana BAHAGIA itu adalah segala-galanya dalam hidup'.

No comments: