Thursday, February 11, 2010

Terima Kasih "Kedutaan RI".

gambar desy fajarina dan manohara. dimana tidak ada tanda silet didada manohara seperti tuduhan yang dibuat terhadap yam tengku temenggong kelantan.

gambar dari malaysiakini

Terima Kasih diucapkan kepada Kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur yang akan memberi kerjasama secara diplomasi kepada YAM Tengku Temenggong Kelantan bagi menyerahkan keputusan penghakiman kepada Manohara dan Desy Fajarina.

Keputusan Penghakiman tersebut ialah:-

1. Perintah Kembali Taat

2. Bayaran hutang sebanyak rm 1,112.250 juta

3. Bayaran engkar kerana menfitnah rm 105 juta

Melihat kepada kerjasama yang erat diantara Pemerintahan Indonesia dan Kerajaan Malaysia adalah diharap kes tersebut dapat diselesaikan secepat mungkin dan Manohara bersama Desy Fajarina tidak dapat lari daripada tindakan sepertimana 'larinya Desy Fajarina daripada menerima hukuman penjara di Perancis kerana menyeksa seorang rakyat Indonesia yang bernama Saliha.

Yang salah tetap salah dan terpaksa menerima hukuman tak kira dimana pesalah itu berada, inilah nampaknya yang akan berlaku terhadap Manohara dan Desy Fajarina, kejahatan sebenarnya telah ditunjuk oleh Allah swt. YAM Tengku Temenggong mencari saluran yang betul bagi membersih dirinya daripada tuduhan fitnah mengaibkan sebagaimana fitnah dan kejahatan yang dilakukan oleh Desy Fajarina terhadap beliau.

Manakala tuduhan yang dibuat oleh Desy Fajarina dan Manohara terhadap YAM Tengku Temenggong Kelantan sehingga hari ini tidak ada bukti yang boleh diajukan kepada mahkamah ataupun pengadilan, itu menunjukkan bahawa sebenarnya tidak ada penyeksaan yang dilakukan oleh YAM Tengku Temenggong Kelantan terhadap Manohara. Dan oleh kerana tuduhan palsu yang dibuat oleh Desy Fajarina dan Manohara itu adalah wajar mereka berdua itu dihukum.

Yang ditunggu-tunggu oleh kebanyakan rakyat yang rasional adalah apakah Desy Fajarina akan terlepas daripada menerima hukuman penjara yang dijatuhkan oleh mahkamah Perancis dalam kasus Saliha dan kes penipuan yang sedang disiasat oleh pemerintahan Indonesia sekarang ini.


No comments: