Sunday, February 28, 2010

Realiti atau Fitnah?

layak jadi menteri besar kelantan, ganti nik aziz.

YB.Takiyuddin, Exco Kerajaan Kelantan.

dibawah ini adalah sedutan daripada tulisan blog kickdefella. Sekiranya betul cerita ini, siapa 'dalangnya'?.

Bagaimanapun, mungkin bagi sesetengah fraksi dendam lama masih belum padam.

Apabila ada usul oleh beberapa pihak yang mahu menurunkan KDYMM Al Sultan Kelantan dari tahta dalam tempoh beberapa bulan ini, terdapat beberapa pimpinan PAS Negeri yang berada di dalam Kerajaan telah menyambut cadangan tersebut.

Usul juga dibawa kepada Peguam Negara untuk mencari jalan melucutkan Tuanku dari tahta.

Beberapa usul dibawa ke dalam Mesyuarat Exco dan dibentangkan dengan panjang lebar. Ada juga usaha untuk meminda undang-undang tubuh Negeri Kelantan supaya Tuanku Ismail Petra boleh dilucutkan dari tahta di atas sebab berterusan berada di luar negeri.

Akhir sekali sebuah ‘Medical Board’ ditubuhkan dengan tergesa-gesa kononnya untuk memberi laporan kepada Kerajaan Negeri berhubung keadaan kesihatan Tuanku yang tidak lagi menginzinkan baginda meneruskan tugasnya sebagai Al Sultan Kelantan. Tujuan utamanya ialah untuk mengesyorkan baginda di turunkan tahta.

‘Medical Board’ membuat laporan tanpa memeriksa Tuanku secara fizikal dan hanya berdasarkan fail-fail perubatan sebelumnya. Menteri Besar Kelantan kemudiannya membuat sidang media dan memberi kenyataan yang tidak tepat sehingga menghina dan memalukan Al Sultan Kelantan dan institusi Raja Berpelembagaan. Lebih dari itu, kenyataan Nik Aziz berhubung keadaan fizikal Tuanku adalam satu penipuan.

Ulasan saya.

Sekiranya tulisan dan cerita yang ditulis oleh blogger tersebut palsu dan fitnah pihak kerajaan negeri kelantan hendaklah mengambil tindakan undang-undang.

No comments: