Friday, February 26, 2010

PAS diminta ganti Menteri Besar Kelantan.

KDYMM Tuanku Sultan akan berangkat pulang ke kelantan dalam masa terdekat ini.

Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku.

Nampaknya Tuan Guru Nik Aziz, Menteri Besar Kelantan yang sudah lama memerintah negeri Cik Siti Wan Kembang itu sekarang ini bermasaalah dengan Istana Kelantan kata seorang blogger dalam tulisan blognya dengan tajuk ' Menteri Besar Derhaka kepada Tuanku?'.

Sejak Sultan Kelantan, KDYMM Tuanku Ismail Petra menerima rawatan di Singapore sudah 7 bulan Nik Aziz tidak menzairahi Tuanku dengan alasan tidak berapa segar (sihat) tapi dapat pula Nik Aziz menampilkan diri di Mahkamah jalan duta bagi memberi sokongan terhadap kes Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Khabar terbaru bahawa kesihatan KDYMM Tuanku telah beransur semboh dan hanya menunggu masa yang sesuai untuk keberangkatan pulang ke Kelantan, apakah Menteri Besar akan keluar negara apabila mendapat tahu tarikh kepulangan KDYMM Tuanku nanti. kalau dilihat apa yang berlaku dan dilakukan oleh Nik Aziz sebelum daripada ini adalah berkemungkinan besar pihak Kerajaan negeri tidak akan mengadakan sambutan besar besaran bagi menyambut kepulangan KDYMM Tuanku Al-Sultan.

Kecuali terdapat para ahli Exco yang bijak pandai yang tahu protokal sebenar bagaimana peranan Kerajaan bagi merainkan Sultan yang menjadi payung kepada rakyat negeri Kelantan dan Ketua Agama. Nik Aziz akan menikus apabila KDYMM Tuanku sudah pulang nanti dan sebagai orang politik sepatutnya Nik Aziz meletakkan jawatan sebagai menteri besar apabila kenyataannya berhubung dengan kesihatan KDYMM Tuanku tidak tepat dan bercanggah dengan lapuran doktor yang merawat KDYMM Tuanku di Singapore.

Sesungguhnya rakyat Kelantan tertunggu tunggu rindu untuk melihat KDYMM Tuanku pulang ke Kelantan kerana dalam masa KDYMM Tuanku tiada dalam negeri macam-macam gossip liar diedarkan kepada seluruh rakyat jelata terutamanya berhubung dengan kesihatan KDYMM Tuanku yang tidak akan pulih. Dan apabila KDYMM Tuanku berangkat pulang nanti semua gossip dan berita palsu akan mati dengan sendirinya dan suasana pentadbiran kerajaan negeri akan tenteram sebagaimana semasa KDYMM Tuanku sihat seperti dahulu.

Apabila KDYMM Tuanku sudah berada dalam negeri Kelantan Darul Naim, maka sudah sampai masanya Parti PAS kena memikirkan pengantian Menteri Besar, kerana Nik Aziz sudah tidak releven berkhidmat dibawah pemerintahan KDYMM Tuanku Ismail Petra apabila semasa KDYMM Tuanku tidak sihat dan mendapat rawatan diluar negara Nik Aziz tidak menzairahi KDYMM Tuanku secara sukarela dan mengeluarkan kenyataan yang boleh menyinggong keluarga D'raja Kelantan.

Nik Aziz, sudah sampai masanya untuk 'anta' berihat menjadi Menteri Besar Kelantan.

No comments: