Saturday, March 28, 2009

Mengapa Tun Mahathir benci kepada KJ ?

Tun Mahathir kata dalam blognya dia tak hadir dihari perasmian Persidangan UMNO pada 26hb. Mac, kerana beliau rasa tercemar sekiranya hadir, disebabkan pemuda UMNO memilih Khairy Jamaluddin sebagai Ketua yang dianggapnya sebagai pemimpin rasuah. Sombongnya. Beliau yang dianggap sebagai negarawan begitu teruk membelasah seorang Ketua Pemuda UMNO yang dipilih secara sah, sehingga meletakkan maruah seorang Ketua Pemuda UMNO begitu rendah.

Bencinya Tun Mahathir kepada perasuah. Betul ke?

Semasa beliau menjadi Perdana Menteri, tidak adakah orang yang terlibat dalam rasuah dilindungi?. Tidak cemarkah beliau berkawan dengan orang yang melakukan rasuah?. Rasuah tetap rasuah walaupun tidak didapati bersalah oleh undang-undang dunia. Orang yang melakukan rasuah dan pelindung kepada pelaku rasuah sama saja, mereka itu akan dihisap diakhirat nanti, walaupun terlepas didunia.

Apakah Pemuda UMNO akan terus diasak oleh Tun Mahathir selagi anaknya tidak ,menjadi Ketua Pemuda UMNO. Tak payah nak cari alasan untuk berdendam, cakap saja tak suka kepada khairy (KJ) kerana KJ adalah budak yang cerdik.

Berilah peluang kepada KJ mencorakkan Pemuda UMNO, kalau beliau gagal, dipemilihan yang akan datang gugurkan beliau dan tukarkan dengan wajah yang lain. Inilah amalan dalam UMNO, seperti gagalnya Tun memilih melantik seorang senator dan diberi jawatan Menteri, akhirnya membelasahkan Tun.

Tun tidak menulis pasal Shahril Samad dan Johari Baharom, kerana mereka berdua kalah sebagai Ahli Majlis Tertinggi, kalau mereka ini menang tentu ada komen daripada Tun.


No comments: