Tuesday, March 24, 2009

WASPADA LAH !!!

Persidangan Perhimpunan Agong UMNO akan bermula beberapa detik lagi, Semua perwakilan UMNO baik daripada Pemuda, Wanita, Puteri dan Dewasa telah memenohi Bandaraya Kuala Lumpur. juga termasuk para pemerhati yang dibawa khas dari setiap Bahagian bagi membalas budi kerana memilih mereka yang menang sebagai pemimpin UMNO Bahagian dan juga G7.

Lembaga Displin Parti bersidang setiap hari bagi menghalang mereka yang telah melakukan kesalahan TateEtika UMNO, dari menjadi perwakilan,calun dan Pemimpin supaya mereka yang didapati bersalah mendapat hukuman. Salah tetap salah tapi hukuman belum tentu kena. Sehingga kini ada yang kena hukuman dan ada yang bersalah tapi tidak dihukum. Kewibawaan Lembaga Displin sudah dipertikaikan.

Ada berita mengatakan, ada pihak pihak dalam UMNO akan berjumpa dengan ROS, pendaftar pertubuhan supaya mempastikan persidangan UMNO tidak boleh diadakan selagi kes-kes kesalahan Tataetika Parti UMNO tidak diselesaikan, kerana pihak pihak ini tidak mahu parti UMNO sekali lagi diharamkan kerana perjalanan Persidangan Agong akan terbatal kerana tidak mematuhi Akta Pertubuhan, terutamanya didakwa ada terdapat 42 orang perwakilan yang muflis. (mereka yang muflis tidak layak dipilih dan memilih).

Sebut pasal muflis, saya teringat cerita yang kawan saya dari UMNO Bahagian Ketereh iaitu Sdr Zuhaimi Ab.Kadir (Zuha) mengatakan bahawa dalam Mesyuarat Agung UMNO Bahagian baru baru ini terdapat perwakilan cawangan yang muflis ( dianggarkan seramai 11 orang). Disini timbul persoalan, apakah persidangan UMNO Bahagian itu sah ataupun tidak, dan adakah wakil bahagian yang dipilih dalam mesyuarat itu sah dan dapat memilih ahli ahli Majlis Tertinggi?. dan kalau tidak sah, apa akan jadi, sedangkan mereka dibenarkan hadir dipersidangan Agong UMNO serta boleh memilih, apakah persidangan Agong UMNO Malaysia itu sah dan kalau tidak sah apakah kesannya kepada UMNO keseluruhannya.

Jangan untuk mencapai matlamat peribadi maka pemimpin UMNO menghalakan cara.


No comments: