Friday, March 13, 2009

What Shoud I Say.

Nampaknya Lembaga Displin Parti UMNO terus berusaha untuk menyelesaikan semua kes-kes yang melibatkan politik wang dan tataetika dalam masa terdekat ini. Mereka yang dituduh melakukan kesalahan telah dipanggil untuk membela diri, tak kira mereka itu pemimpin kecil ataupun pemimpin besar, Sekarang keadilan sedang menanti.

Dalam minggu ini sebelum menjelang perhimpunan Agong pada 26hb. Mac nanti, UMNO dikira bersih kerana orang yang melakukan kesalahan tidak boleh terlibat dalam pemilihan Kepimpinan nanti sama ada mereka itu sebagai perwakilan ataupun sebagai calun. Pemilihan tahun ini dikira betul betul bersih, siapa yang menang tidak lagu perlu takut untuk digugurkan kerana edah pendakwaan telah pun berakhir sebelum pemilihan. Kalau ada juga pendakwaan dan tindakan seperti apa yang berlaku terhadap Tan Sri Isa Samad, maka sampai bila pun UMNO akan mendapat pemimpin yang tidak bersih, kerana mereka lolos dari tindakan oleh lembaga Displin diperingkat awal.

Persoalannya sekarang, berapa ramaikah yang akan dikenakan tindakan, kerana sudah menjadi rahsia umum wang mengalir disana sini dan ada orang orang tertentu telah didakwa sama ada oleh PSRM atau Lembaga Displin Parti. Tentunya yang dipanggil atau yang dituduh itu ada asas mereka melakukan kesalahan, yang tinggal lagi hukuman bagaimana yang hendak dikenakan, adakah hukuman terpilih atau hukuman belas kasihan, sekiranya dalam menjatuhkan hukuman tidak ada ketegasan, maka ternyatalah UMNO akan menuju ke penghujungnya.

Tidak ada siapa lagi mahu percaya kepada UMNO kecuali mereka yang hidupnya tidak peduli kepada perjuangan tapi sekadar menumpang untuk mencari makan selagi UMNO berkuasa dan apabila UMNO hilang kuasa mereka akan terus lari kepada parti mana yang akan berkuasa dan mereka itu akan terus menjadi penjilat.

Untuk mengelakkan UMNO menjadi hancur, maka perwakilan hendaklah tidak memilih mereka yang menpunyai sifat tersebut dibawah ini untuk dijadikan pemimpin:-
  1. Penguasa zalim
  2. Orang kaya takabur
  3. Pedagang (Peniaga) Khianat
  4. Peminum Khamar
  5. Pengadu domba
  6. Orang yang Riya'
  7. Pemakan Riba
  8. Pemakan harta anak yatim
  9. Orang yang enggang berzakat
  10. Orang yang panjang angan-angan.
Kerana orang sebegini adalah musuh musuh Allah.

No comments: