Friday, March 27, 2009

Zaid,Hisham, Shafie - Selamat Bertugas.

Tugas berat sedang menanti kepada Naib-Naib Presiden UMNO yang baru dipilih, yang ku dengar malam tadi selepas pengumuman di PWTC, Presiden UMNO telah memanggil ketiga-tiga orang Naib Naib Presiden dan memberi tanggongjawab supaya bertugas dikawasan pilihanraya kecil yang akan diadakan pada 7hb. April nanti.

Dato' Seri Zaid Hamidi ditugas dikawasan pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang, Dato' Seri Hishamuddin Tun Husein ditugas di kawasan pilihanraya DUN Bukit Selambau dan Dato' Seri Shafie Afdal ditugas dikawasan DUN Batang Ai, Serawak.

Ketiga tiga Naib Presiden ini, tentunya akan bekerja keras bagi mempastikan ketiga tiga kerusi pilihanraya kecil ini di menangi oleh Barisan Nasional. Kerja dan tugas ini bukannya mudah kerana kekuatan parti pembangkan sudah menunjukkan kehebatan di dua kawasan pilihanraya kecil lalu iaitu di Parlimen Permatang Pauh dan Parlimen Kuala Trengganu.

Ujian ini tentunya mencabar, mereka perlu mengunakan kebijksanaan bagi menumpaskan parti pembangkang, dan sekiranya ada kejayaan, maka UMNO dan Barisan Nasional akan diberi kepercayaan sekali lagi oleh rakyat untuk memerintah negara tapi sekiranya kalah, senario politik tanahair dalam pilihanraya ke 13 nanti mungkin berubah dan UMNO boleh jadi akan rebah.

No comments: