Wednesday, July 2, 2008

berCINTA lah, jangan main belakang.

Pada 26hb. Jun 2008. Dimana kamu wahai Dato' Seri Anwar Ibrahim. Boleh kamu ceritakan dari pagi hingga ke malam kamu berada dimana dan dengan siapa kamu bertemu disepanjang hari tersebut, Ceritakan kepada Mahkamah, Hakim mahu dengar. Itulah diantara soalan yang akan ditanya oleh pendakwaraya sekiranya Dato' Seri Anwar didakwa dimahkamah nanti.

Sekiranya Dato' Seri Anwar Ibrahim boleh menafikan yang beliau tidak ada bersama Saiful Bahari pada 26hb. Jun 2008 diantara jam 6 pagi hingga 12.00 tengah malam, maka mungkin pindaan tarikh akan berlaku sekali lagi sekiranya betul betul ada konsperasi dalam kes liwat yang dituduh terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim dan sekiranya tarikh dan tempat tidak diubah maka tuduhan terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim tergugur dengan sendirinya.

Dalam kes liwat ke 2, DSAI ini, apakah peribahasa ' Kalau tak ada angin tak kan pokok akan bergoyang' boleh dipakai. atau peribahasa ini tidak sesuai langsung diguna pakai kerana kes ini adalah kes melampau yang boleh mengaibkan umat Nabi Muhammad. Kes ini perlu disegerakan penyiasatan kerana ia ada hubung kait dengan suasana politik negara pada masa ini dan juga orang yang dituduh DSAI adalah orang yang berpontasi untuk jadi pemimpin negara selain dari Dato' Seri Najib dan YBM Tengku Razaleigh Hamzah.

Rata rata rakyat Malaysia hanya mengharapkan 3 orang ini saja yang boleh menggantikan Pak Lah buat masa terdekat ini iaitu Dato' Seri Najib sekiranya peralihan kuasa berlaku dengan bersopan atau YBM Tengku Razaleigh Hamzah yang dijangka menang jawatan Presiden UMNO sekiranya cukup pencalunan atau Dato' Seri Anwar Ibrahim sekiranya dalam masa terdekat ini terdapat Ahli Parlimen daripada BN melompat menyertai Parti Pakatan Rakyat dan yang paling lama setelah selesai pilihanraya yang ke 13 nanti.

Pak Lah mahu atau tidak mahu akan berhenti juga dari jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri, kalau tidak tahun ini mungkin tahun 2009, kalau tidak 2009 tentulah sehingga ke mati, ertinya Perdana Menteri akan bertukar. Kalau 3 orang yang saya sebut tadi tidak sempat untuk mengganti Pak Lah maka generasi pelapis akan mengambil alih seperti Dato' Hisahmuddin Tun Husein yang telah dilatih oleh UMNO bagi mewarisi kepimpinan negara.

Dan bagi mengelak keadaan ekonomi negara terjejas teruk dan kesetabilan politik melayu terancam, maka eloklah pemimpim melayu yang berugama duduk semeja untuk mencari penyelesaian politik, dengan satu agenda iaitu agenda 'CINTA'. cinta pada Agama, cinta pada Bangsa, cinta pada Negara.

Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi, Perdana Menteri Malaysia hendaklah menjemput, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak, Dato' Seri Anwar Ibrahim, Syed Husein, Tuan Haji Hadi Awang, Tuan Guru Nik Ab. Aziz dan Semua Mufti duduk berbincang soal CINTA dengan segera sebelum perasaan cinta diantara meraka telah pudar dan tawar.

Bak kata Ayat Ayat CINTA,"usik mengusik membawa bahagia".