Saturday, July 5, 2008

Betul kah Pemuda UMNO tidak 'dayus'.?

terkejut membaca laman web malaysiakini, berhubung kenyataan sdr Azeez, calun Barisan Nasional (BN) bagi Parlimen Baling yang kalah pada pilihanraya lalu (dulunya kawasan ini kepunyaan Barisan Nasional (BN) yang mengatakan Pemuda UMNO bukan dayus tapi taat kepada parti dan ketua membuat hati saya tertanya tanya.

Sejak bila Pemuda UMNO taat kepada ketua, dalam exco pemuda berapa orang sangat yang taat kepada Dato' Hisham dan bersetia untuk mempertahankan beliau dalam suasana beliau diasak oleh rakankongsi BN yang tidak melayu mempertikaikan beliau apabila beliau mencium keris dulu.

Sehingga memaksa beliau secara tersirat memohon maaf sekiranya isu keris boleh menghancurkan negara, dan ada pula suara melayu menghentam beliau kerana memohon maaf walaupun perbuatan beliau itu ada agenda yang tersirat untuk politik orang melayu. Tak ada gerakan dari pemuda UMNO termasuk Azzez untuk menerangkan apa sebenarnya muslihat Dato' Hisham memohon maaf dalam isu tersebut untuk kepentingan politik orang melayu.

Sangat betul kepada ahli ahli parti untuk mempertahankan Pak Lah dan Dato' Seri Najib dalam keadaan mereka diserang oleh parti pembangkang, terutamanya Pemuda UMNO, tapi cara bertindak hanya dengan mengeluarkan kenyataan dan hanya mengadakan persidangan akhbar tidak memberi apa apa kesan bahkan tambah bercelaru lagi kalau orang yang buat kenyataan akhbar atau sidang akhbar itu tidak faham apa yang beliau sendiri cakap.

Buat apa kita kata tidak dayus, sedangkan umum tahu sebenarnya kita dayus, begitu juga buat apa kita kata kita taat kepada ketua, sedangkan orang dapat menilai sebenarnya tindakan kita jelas tidak setia dan taat kepada ketua. Apakah tujuan hanya hendak membodek.

Tak usah nak tunjuk hero, kalau hero hanya setakat bercakap tanpa tindakan dan perancangan bagi menangkis tuduhan terhadap ketua, carilah sejuta bukti yang boleh melemahkan pihak musuh sama ada dalam negeri ataupun luar negeri dan keluarkan bukti yang kukuh yang boleh menghancurkan tektik pihak musuh. Itulah hero namanya.

Bak kata ayat Ayat CINTA, "hendak seribu daya".

1 comment:

MATA-MATA AWAM said...

Kalau dah tahu tu, cakaplah siapa ayah si Saiful tu,